6 Temmuz 2017 Perşembe

Çıplak Maymun | Kitap Yorumu

Kitap Homo sapiens'in çıplak bir maymun olduğu üzerine kurulu. Zaten biyoloji bugün böyle kabul ediyor da bunu ortaya atan kişi Morris mi onu bilmiyorum. 


Erkekleri savaşçı kadınları ev işçisi olarak nitelendiriyor. Kadınların aslında buna mecbur kaldıklarına değinmiyor. Bana bu kısımlar pek objektif gelmedi. Erkek güçlüdür bik bik bikten öte gidemedi.

Tüm insanlık türü için sadece Amerikan toplumunu incelemesi bir tuhaf.


Amerikan toplumu nasıl tüm insanları temsil edebilir ki ? Bunu da Amerikan toplumunun en gelişmiş toplum oluşuna bağlıyor. Neye göre kime göre. Bir de söz konusu insan olunca konu hep sosyolojiye kayıyor. Kendimizi inceleyen yine bizler olduğumuz için hep bir taraflılık söz konusu. Ben Morris'i karşı cinsten biri olarak cinsiyet açısından taraflı buldum. Yine de Morris kendince bayağı tarafsız kalmaya çalışmış. Zaten kitabın asıl göz alıcı noktası insanı da bir hayvan kabul etmesi. Farklı bir bakış açısı için okuyabilirsiniz. Yok ben süperim, yeryüzündeki efsane bir canlıyım diyorsanız bulaşmayın :-)

2 yorum:

  1. Biraz yanlı bir kitap anlaşılan. Yine de değişik geldi bana. Severim bu tür kitapları. Teşekkür ederim bilgiler için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biraz taraflı ama yine de insan egosunu törpüleyecek bir kitap. Özellikle Morris'in ortaya attığı şey biyoloji açısından çok önemli :-)

      Sil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.