20 Mayıs 2017 Cumartesi

Son Zamanlarda İzlediklerim #3

Herkese merhaba artık bu yazı blogun bir rutini oldu. Benim hoşuma gidiyor, kısa kısa izlediklerimden bahsetmek. Çünkü bir filmi detaylı anlatacak kadar vakte her zaman sahip olamıyorum. Ve film eleştirmeni gibi de hissetmiyorum kendimi, tüm metaforları fark edecek kadar dikkatli izlemiyorum. Her neyse umarım siz de bu yazı dizisini severek okuyorsunuzdur. Gelelim izlediklerime:

Beauty and the Beast


Konusu neredeyse hepinizin bildiği üzere lanetlenerek canavara dönüşen bir prensin Belle sayesinde lanetten kurtulması. Spoiler (ipucu) mı verdim, yok canım spoiler falan. Bu kadar popüler konunun spoilerı olmaz bence. Belle'ı aslında karakter olarak seviyorum, kitapları çok sevmesi falan hoşuma gidiyor. Sanırım Emma Watson'ı bu aralar samimi bulmuyorum. Filme gelirsek müzikal olması benim için artı bir özellikti. Konudan mı, oyunculardan mı bilmem. İzlerken çok sıkıldım, ileri sara sara izledim. Belki de konuyu bildiğim içindir. Bir de zorunluluktan doğan aşkları sevmemem de etken olabilir. Sonuç olarak filmin çok seveni var, belki siz de onlardan birisiniz. O yüzden izleyip karar verin.

The Circle

Filmin konusu: Mae dünyanın en büyük teknoloji şirketinde iş bulur. Şirkette azmi ve başarısı ile hızla kariyer basamaklarını atlayan Mae, patronu Bailey tarafından kendini halka açmaya teşvik edilir. Yani her dakika sosyal medyada takipçileriyle yaptıklarını paylaşmaya. Örn; günaydın herkese, henüz uyandım ve tuvalete gidiyorum. İşte şu an metro çok kalabalık, evet biri koluyla kafamı yardı, şimdiyse hastanedeyim gibi gibi ( devam ederdim de sıkıntıdan ölmeyin diye bıraktım). Bunları zaten biz bugün check in denen şeyle, swarmla, instagram ile yapıyoruz. Bir nevi yazarın hayali gerçek olmuş. 

Film çıkmadan önce kitabı (Çember) Türkçe'ye çevrilmişti. Maddi olarak sıkışık olduğumdan çok tereddüt etmiştim. Alsam mı, almaya değer mi falan fişman. Neyse sonuçta kitabı okumadan filmi izledim. Ve tek bir kitap var anladığım kadarıyla, devamı falan yok (yanlışsam düzeltin). Film öyle bir yerde bitti ki. Sanki devamı gelecekmiş gibi. 

Film içime sinmedi. Yani Mae onaylamadığı şeyleri kendi yapmaya başladı. Film aslında bir noktaya dikkat çekmeye çalışıyor. Ama bunu sıradan bir şekilde yapıyor. Çarpıcı bir şekilde değil. Mesela bu filmden çok çarpıcı bir son beklerdim. Dikkat spoiler başlangıcı -- Mae arkadaşının başına gelen olaydan sonra hiçbir şey olmamış gibi tekrar o şirkete geri döndü. Bu saçmalığın insanların özel alanlarına saygısızlık olduğunu düşünmedi. --Spoiler Sonu--
Ben insanların açık ve net olmak uğruna özel hayatlarına bu şekilde karışılmasını istemezdim. Bir de bunun etik adı altında gerçekleştirilmesi oldukça ilginç. Filmin sonu da bana bu açıklığın film tarafından gerçekten teşvik edildiğini gösterdi. Sonuçta ilgi çekici ve çarpıcı olabilecek bir konu bana göre ziyan edilmiş.

Good Will Hunting

Bu film Sonsuzluk Teorisi'nin hollywoodvari bir versiyonu. Will Hunting matematik konusunda sivri bir zekaya sahiptir. Fakat eğitim almamıştır ve yetimdir. Bir suçtan dolayı da yargılanmaktadır. Bir gün temizlikçi olarak çalıştığı üniversitedeki bir matematik profesörü panoya bir problem asar. Will'in problemi çözdüğünü gören profesör onun peşini bırakmaz. Ondaki cevheri dışarı çıkarıp, onun hayatta daha iyi (profesörlük temizlikçi olmaktan daha iyi bir iş midir?) bir işe girmesi için çabalar. Fakat Will'in gerçekten istediği şey bu değildir. Robin Williams'ın canlandırdığı psikiyatrist Will'in gerçek isteğini fark etmesini sağlar. Genel olarak sevdiğim bir filmdi. Evet insanlar istediği şey olmalı, bence de bu böyle. Ama bir insanın kendi yeteneklerini bu denli yok sayması bana göre teşvik edilecek bir şey değil. Bu filmin bunu teşvik ettiğini düşünüyorum. 

The Space Between Us

Bu film için çok şirin bir Marslı hikayesi diyebilirim. Başroldeki kız ve oğlanın arasındaki uyum çok hoştu. Tam bir gençlik filmiydi. Pazar günü izlemelik film arayanlara tavsiyem olsun.


Hababam Sınıfı Tatilde

Benim en sevdiğim Hababam Sınıfı filmi. Şunu da buraya bırakayım. Ağladığın duyulmasın, aldırma gönül aldırma diyelim.



17 yorum:

  1. Filmlerin hepsi ayrı ayrı ilgimi çekti ama öyle bir şey ki Hababam sınıfı bambaşka ya :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, benim için de Hababam Sınıfı'nın yeri ayrı :-)

      Sil
  2. Beauty and the Beast benim de izlemek istediklerimden ve Good Will Hunting çok iyi! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. The Space Between Us da güzel, tavsiye ederim :-)

      Sil
    2. Hmm, tesekkurler bu tavsiye icin dee 😉

      Sil
  3. Can Dostum yüzde tebessüm bırakan filmlerden :) Ve tabi ki Hababam Sınıfı izlemekten hiç bıkmayacağım filmlerden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım ben okullu filmleri daha çok seviyorum :-)

      Sil
  4. İki Emma Watson filmi izlemişsin. Ben de bugün onun oynadığı Colonia filmini izleyeceğim. Umarım severim.

    İzlediğin filmleri böyle kısa kısa yazman benim hoşuma gidiyor. İzlemediğim filmler hakkında bilgi sahibi oluyorum. Devamını bekliyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında Emma Watson olsun diye izlemedim, denk geldi :-) Koloni benim de izlemeyi düşündüğüm filmlerden, senin yorumunu da merak ediyorum.

      Beğenmene sevindim, ben çok keyif alıyorum yazarken sana yansıması da beni mutlu etti. Devamı gelecek :-)

      Sil
  5. Son zamanlarda çıkmış filmleri daha çok izliyorsun sanırım. Bu yüzden Get Out filmini öneririm. Gerilim ve komedi olarak güzel bir filmdi. Hatta Stanley Kubrick filmine gönderme yaptığı sahnede o filmi izlediysen baya kahkaha attırıyordu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz.
      Aslında son zamanlarda çıkmışlardan olsun diye bir takıntım yok ama öyle denk geliyor bu ara. Öneri için teşekkürler, göz atacağım :-)

      Sil
    2. Hoş buldum.
      Başka kitaplar hakkında yorumlarını bekliyoruz.

      Sil
  6. biri gençlik filmimi dedi hemen listeme ekledim

    YanıtlaSil
  7. Beauty and the Beast'in eski çizgi filmi o kadar güzel ki.. O yüzden izlemek istemedim bu yeni çekileni. Good Will Hunting çok iyidir ama ... The Space between us'ı merak ettim izlemek isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çizgi filmi hatırlıyorum, izlemiştim. Evet Good Will Hunting iyiydi. Space Between Us'ı da izleyin derim, şirin bir film :-)

      Sil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.