2 Mayıs 2017 Salı

Kum ve Köpük - Halil Cibran | Kitap Yorumu

Kum ve Köpük Halil Cibran'dan okuduğum üçüncü kitap. Aforizmalar içeriyor. Yani belli konular hakkında kısa ve özlü sözler içeriyor diyebilirim. İçlerinde çok anlamlı bulduklarım da vardı, sıradan bulduklarım da. Ben Kum ve Köpük'ü okuduğum diğer Halil Cibran kitapları ile karşılaştıracağım, ki okurken de bunu kafamda gerçekleştirdim.


Ermiş'e benzer yönü öğüt verici cümleleri idi. Meczup ve Ermiş'te çoğunlukla hikayeler vardı. Kum ve Köpük'se tamamen aforizmalardan oluşuyor. 

Yavaş yavaş Halil Cibran'ın tarzını anlamaya başladım. Onun metafizik tarzı yorumlarının doğayı yüceltmek üzere yapılan yorumlar olduğunu düşünüyorum. Kum ve Köpük okudukları üzerine düşünmeyi sevenlerin hoşlanacağı bir kitap.

Alıntılar:

''Beni aldattıklarını bilmediğimi düşünmelerine gülmek için çoğu kez insanların beni kandırıp oyuna getirmelerini arzu ediyor olmam tuhaf, değil mi?''

''Ağaçlar, toprağın göğe yazdığı şiirlerdir. Bizse onları kesiyor, hiçliğimizi ve ahmaklığımızı kaydetmek için kağıt yapıyoruz.''

''Ben hakikati bilmiyorum. Ama cehaletimin önünde tevazuyla eğiliyorum. Övüncüm de bundadır, kazancım da.''

''Unutkanlık bir tür özgürlüktür.''

8 yorum:

  1. Ermiş' i çok severek okumuştum. Bu da güzele benziyor.

    YanıtlaSil
  2. Ermiş okumak istediklerim arasında ama bu kitabı daha önce görmemiştim bile. Bu kitapta aklımda bulunsun o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ermiş en popüler kitabı. Ama ben Meczup'u daha çok sevmiştim :-)

      Sil
  3. Adını duyduğum ama okumak nasip olmayan bir yazar.. Kim bilir belki yakın bir gelecekte okumak nasip olur. Emeğine sağlık güzel bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Cahil Okur. Halil Cibran okumaya Meczup'la başlamanı öneririm.

      Sil
  4. Modern klasikler serisinin bütün kitapları genel olarak sade çevirili müthiş hikayeler, bir çırpıda bitiyorlar, ne tesadüf özellikle bu seriyi incelemiştim fakat bu kitaba denk gelmedim,çok merak ettim şimdi. :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel olarak kısa ve sade kitaplar. Bu nedenle herkese hitap ediyorlar. Bu kitap pek popüler değil sanırım, özellikle Halil Cibran'ın Ermiş kitabı daha popüler :-)

      Sil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.