20 Mayıs 2017 Cumartesi

Güçsüz Düşmezsen Hayat Güzeldir - Seth

Güçsüz Düşmezsen Hayat Güzeldir, modern yaşamın getirdiklerini reddederek geçmiş bir zamana özlem duyan bir çizerin (Seth'in), Kalo isminde bir çizerin yaşamını araştırmasını konu alıyor. Seth bir yandan hayat hakkında düşünüyor, bir yandan Kalo hakkında dişe dokunur bir şeyler bulmaya çabalıyor. Çünkü Kalo'nun çizimlerini çok beğeniyor.



Güçsüz Düşmezsen Hayat Güzeldir elime aldığım ilk grafik roman. Yani daha önce grafik roman okudum fakat satın almamıştım. Grafik roman ve çizgi romanın farklarını anlatmama gerek yok sanırım. Yine de çok kısa bahsedeyim. Grafik roman daha gerçekçi konulardan bahseder. Mesela hayattan. Kahramanların daha ciddi sorunları olur. Tabii ki Wonder Woman'ın dünyayı kurtarması da ciddi bir durumdur ama grafik romandaki kahramanların süper güçleri genellikle yoktur. Fakat Batman'in de grafik romanı var. Eee fark ne ? derseniz. Çizgi roman yirmi küsür sayfalık sayılardan oluşuyor, grafik roman iki yüz küsür sayfadan. Grafik roman daha çok yetişkinlere hitap eder, çizgi romana göre daha karmaşık bir kurgusu vardır. 

Güçsüz Düşmezsen Hayat Güzeldir Seth'in içedönük sorgulamalarıyla, kimsenin düşünmediği, düşünmek istemeyeceği şeyleri düşünmesiyle, kahramanın kendini acımasızca eleştirmesiyle benim gönlümü çaldı. Sadece romanın sonu havada kalmış. Daha net bir şekilde bitebilirdi. Ya da zaman ileri sarılıp Seth'i farklı bir şekilde görebilirdik. Öyle olsaydı daha çok içime sinerdi.

4 yorum:

  1. Hiç grafik roman okumadım :(( Bu kitabı sevebilirim gibi aklımda bulunsun, benim için bir ilk olabilir :))
    Bu arada sanıyorum ki KPSS'ye gireceksin, başarılar dilemek istedim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlangıç için iyi bir kitap. Karakarga yayınlarının diğer grafik romanlarına da gözatabilirsin. Yaa teşekkür ederim :')

      Sil
  2. Kitabın ismi güzelmiş, aslında konusu da ilginçmiş. Daha önceden çizgi roman okusam da hiç grafik roman okumadım. Kitap aklımda bulunsun madem :)

    YanıtlaSil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.