22 Nisan 2017 Cumartesi

Meczup - Halil Cibran | Kitap Yorumu

'' Halil Cibran, gençlik döneminin ürünü ve sonraki yapıtlarının habercisi olan Meczup'ta, toplum önünde büründüğü maskelerden kurtulup gerçek benliğini kucaklamayı başaran insanoğlunu anlatır. Kendini her türlü yüzeysellikten arındırıp hakikatin peşine düşen, bu arayışın sonunda varış noktası yalnızlık ve özgürlük olan kişi, toplumun gözünde meczuptur. '' Kitapta kastedilen meczup tanımı bu. Kendine içine dönen, özgürlüğü ve huzuru meczuplukta bulan biri. Meczup insani değerler üzerine eleştirel bir kitap. Halil Cibran'ın kendine özgü felsefi, eleştirel tutumunu yansıtıyor.



Meczup'un içinde kısa kısa hikayeler var. Ermiş kitabından farklı olarak bir nasihat verme amacı yok. Hikayelerin tümü derin, anlamlı hikayeler. İçinden kendinize göre bir şeyler çıkarabilirsiniz. Bazı hikayelerde küçük hicivler de sezdim. 

Bu kitapla Halil Cibran'ı sevdim. Diğer kitaplarını da okumayı düşünüyorum. 

Alıntılar:

''Kutsa, maskelerimi çalan hırsızları kutsa! ''



6 yorum:

  1. Ben de çok merak ediyordum bunu, son zamanlarda sürekli karşıma çıkıyor. Siz de üzerine yazınca okumak şart oldu :) Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu aralar modern klasiklerin popüler olmasından dolayı sıkça karşımıza çıkıyor. Tavsiye ederim, zaten çok kısa bi' kitap :-)

      Sil
  2. Enteresan geldi benim için de alıp okumak istedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de okumalısınız, kısa ama dolu kitaplardan :-)

      Sil
  3. Okumak istediklerimden :) Bir süredir dikkatimi çekiyor aslında :) okumak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım en kısa zamanda okursun, seveceğini düşünüyorum :-)

      Sil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.