24 Nisan 2017 Pazartesi

George Dandin veya Bir Koca Nasıl Rezil Edilir?

Kitap karısı tarafından aldatılan George Dandin'in bu durumu ispatlama çabasını anlatıyor. George Dandin karısının kendisini aldattığını fark etmiş, bu durumu karısıyla paylaşmış fakat karısı gencim güzelim herkesi üzerim diyerek aşığıyla ilişkisine devam etmiştir. George Dandin'in tek çaresi karısının kendini aldattığını kayınpederi ve kayınvalidesine ispatlamaktır. Çünkü karısı anne ve babasının gözüne girmeye çok önem vermektedir.



Kitap bir yandan kadın-erkek ve aile ilişkilerine değiniyor, bir yandan sosyal statü farklılıklarını göz önüne seriyor. George Dandin ve karısı farklı sosyal sınıflardan. Kayınvalide ve kayınpederi dahil kimse sosyal statü nedeniyle George Dandin'i pek umursamıyor.

Kitap komikti. Moliere'ın kendine özgü eğlenceli ve trajikomik anlatımı beni kitaba bağladı. Tiyatro okumaya bir yerden başlamak isteyenler Moliere'ın kitaplarına yönelebilir.

4 yorum:

  1. Şahsen ilgimi çekti bu kitap :)

    YanıtlaSil
  2. Konusu ve yazarının Moliere olması ilgimi çekti. Okuma listeme ekledim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Moliere'ın tarzını sevdim. Kibarlık Budalası'nı da okumak istiyorum :-)

      Sil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.