23 Nisan 2017 Pazar

Cimri - Molière | Kitap Yorumu

Cimri zengin fakat cimri bir adamın hikayesini anlatıyor. Hikayesini anlatıyor dediğime bakmayın. Cimri bir tiyatro oyunu. Moliere'nin Hastalık Hastası ve Kibarlık Budalası ile birlikte en popüler oyunlarından biri. Babamız zengindir fakat cimriliği yüzünden etrafındakilere kan kusturmaktadır. Hiçbir şey olmazken bile altınlarının çalınacağını düşünmektedir. Bu tavırlarıyla kızı ve oğluna hayatın zehir etmekte, varlık içinde yokluk yaşatmaktadır.


Cimri çok eğlenceli bir kitaptı. Okurken çokça güldüm. Eminim oyununu izlemek de büyük bir keyiftir. Tiyatro metni okumaktan çekinenler, klasik okumaktan korkanlar, Shakespeare okumaktan çekinenler siz en iyisi Cimri ile başlayın. 

6 yorum:

  1. Geçen yıl edebiyat dersinde duymuştum kitabı. O zamandan beri de okumak istiyorum. Fark ettim de sanırım artık bir an evvel okumalıyım ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah o edebiyat derslerini çok özledim. Umarım bir an evvel okursun o zaman :-)

      Sil
  2. Bir o bir de Varyemez Amca.

    Çok güzel denk geldi bugün bu yorum. Çünkü bir vesile ile anmıştık. O yüzden çok teşekkürler :) bir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatta bazen böyle denk gelmeler oluyor. Rica ederim :-)

      Sil
  3. Moliere'in iki kitabını üniversitedeyken okumuştum. Nedense sonradan okumadım. Halbuki tarzını sevmiştim. Seneye daha çok klasik okumak istiyorum. Moliere'den de eserler okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ara ben klasiklere sardım. Moliere'ın yazım tarzı benim de hoşuma gidiyor.

      Sil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.