22 Nisan 2017 Cumartesi

Boris Godunov | Kitap Yorumu

Kitap Rus çarı olarak hüküm süren Boris Godunov'un çarlığa gelişi ve sonrasını anlatmaktadır. Boris Godunov, veliaht Dimitri’nin ölümüyle tahta geçer. Halk, Dimitri'nin ölümünün arkasında Boris'in olduğunu düşünmektedir. İktidarın gücünü kullanmaktan geri kalmayan Godunov istediği gibi borusunu öttürmektedir. Bir papaz, Dimitri olduğunu iddia ederek halkı kışkırtır.


Okurken sürekli şunu düşündüm. Halk yönetilmeye kadar meraklı ki, sürekli bir liderin peşinde koşma çabasında. Kitleleri galeyana getirmek de çok kolay. Fazla söze gerek yok, klasiklerden biri.


Alıntılar:
''Bilim, hızla gelip geçen
 Hayatın tecrübelerini
 Kısa zamanda kazanmamıza yarar.''

2 yorum:

  1. Puşkin'den Yüzbaşı'nın Kızı'nı okumuştum sadece. Bu kitabını daha yeni öğrendim desem.. Okunacak ne çok kitap var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Yüzbaşının Kızı'nı okumayı düşünüyorum. Bu ilk Puşkin kitabımdı :-)

      Sil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.