31 Mart 2017 Cuma

Korku - Stefan Zweig

Korku, gizli bir ilişkisi olan Irene'nin bir kadın tarafından tehdit edilmesiyle başlıyor. Bu tehdit sonrasında Irene gerek kadından, gerekse kocasının bu ilişkiyi öğrenmesinden korkmaya başlıyor. Kitabın sonunda olayların hiç de sandığımız gibi olmadığını fark ediyoruz.


Kitapta fazlaca psikolojik tahlil var. O korkuyu Irene ile birlikte hissetmemiz amaçlanmış. Ne yazık ki benim için böyle olmadı. Ben Irene ile birlikte korku duymadım, heyecanlanmadım. Irene'nin dertleri bana dert olarak görünmedi. Zweig'in kitaplarında -Satranç hariç- bu durum başıma geliyor. Kahramanlar genelde bir eli yağda bir eli balda insanlar. Onların yaşadıklarını hissedemiyorum, özellikle kadın kahramanlar samimi gelmiyor. 

Irene'ye ısınamadığımdan, bu kitap benim için iyi bir deneyim olmadı. Tabii ki Zweig hayranları farklı düşünecektir. En iyisi siz kendiniz deneyerek görün :-)


10 yorum:

  1. Kitabı bir oturuşta bitirmiştim yanılmıyorsam. Zweig'ın üslubunu çok seviyorum ama Korku beni de çok tatmin edememişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok akıcı bir kitaptı, ben de bir çırpıda bitirdim :-)

      Sil
  2. Zweig en sevdiğim yazarlardandır, bu kitabı pek sevmemene üzüldüm. Ben bunu henüz okumadım, umarım ben severim. ^-^

    YanıtlaSil
  3. Henüz iki Zweig kitabı okumama rağmen okuyanlarda gördüğüm bir durum var,Zweig'in bir eserini çok beğenerek okuyunca bu genellikle Satranç ya da Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu oluyor diğer kitapları aynı tadı vermiyor.Çok öneriliyor çok konuşuluyor ama ben o iki eserinden başka diğer kitaplarının sevildiğini görmedim.Bende bu iki kitabını okudum, bir kitabını daha okuyup kendimin de öyle düşüneceğini düşünüyorum.Adım gibi çok devrik konuştum sanırım umarım ifade edebilmişimdir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Devrik cümle kurmayı sevenlerdenim :-) Kendini çok iyi ifade ediyorsun, merak etme.
      Her yazarın belli bir kült kitabı var. Onu o kişi yapan kült bir eser, Zweig için bu eser Satranç. Diğer kitaplarından farkı da kendini belli ediyor. Zaten her kitabını sevdiğimiz nadir yazarlar vardır, onlar da favori yazarlarımızdan olur :-)

      Sil
  4. En merak ettiğim kitaplardan biriydi galiba biraz sonraya saklayacağım kitabı. Başka eserlerine yöneleceğim. Şahsen bilerek en bilinen kitaplarına yönelmiyorum. Edebi yazarların az bilinen kitaplarını okumayı daha çok sevenlerdenim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korku en popüler kitaplarından değil sanırım. Gerçi Zweig'in bütün kitapları popüler oldu. Ben de denk geldikçe okuyorum işte :-)

      Sil
  5. Ben Korku'yu sevmiştim. Ben de Zweig okumaya Satranç'la başladım. Satranç mükemmel bir kitaptı. O günden sonra yazarın bütün kitaplarını okumalıyım diye düşündüm. Şimdiye kadar yanlış hatırlamıyorsam 6 kitabını okudum, Korku Satranç'tan sonra en beğendiğim kitabı oldu. Zevkler ve renkler meselesi :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Satranç'tan sonra en beğendiğim Olağanüstü Bir Gece oldu. Ama daha okumadığım kitapları var :-)

      Sil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.