22 Temmuz 2017 Cumartesi

Mutlu Prens - Oscar Wilde | Kitap Yorumu

'' Sevgili küçük kırlangıç,'' dedi Prens, ''bana akla hayale sığmaz şeyler anlatıyorsun, ama erkeklerle kadınların çektikleri acılardan daha akla hayale sığmaz bir şey yoktur. Yoksulluktan daha büyük bir sır yoktur. ''


Mutlu Prens kısa hikayelerden oluşuyor. Çocuklar için yazılmış hikayeler. (Aslında masal da denilebilir) Çünkü ana fikre baktığınızda insanoğlunun bencilliği gibi konulara değiniyor. Sokakta onca yoksul varken altından şundan bundan heykel yaptıran insanlar, bencillikten gözü kör olmuş kendinden başkasını düşünmeyen, komşusu aç olduğu halde elindekileri ondan esirgeyen insanlar.


Taa yıllar yıllar önce Oscar Wilde bunları görmüş. Ve şu an baktığımda değişen hiçbir şey olmadığını görüyorum. Bu durum beni ziyadesiyle üzüyor. Mutlu Prens hiç de mutlu değil aslında. Her hikayenin bir ana fikri var ama bu fikirler öğüt şeklinde değil. Okuduğunuz zaman yüreğinizin cız edeceği hikayeler.

Çok sevdiğim bir kitap oldu. Okumakta biraz geç kalsam da iyi ki bu kitabı okudum. Eğer ebeveyn iseniz bunları masal olarak çocuklarınıza okuyabilirsiniz. Küçük Prens bu kadar popülerken Mutlu Prens'i neden kimse önemsemiyor diye de düşünmedim değil.

10 yorum:

  1. Çocukken okumuştum ben de ama sanki biraz sıkılmıştım diye hatırlıyorum. Belki de fazla küçüktüm ana temayı anlamak için :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çocukken Romeo ve Juliet'i okuduğumda sıkılmıştım. Belki tekrar şans verebilirsin :-)

      Sil
  2. Yaa defterin tatlılığı <3<3

    YanıtlaSil
  3. Bende Hasan Ali Yücel klasikleri arasında basılmış versiyonu var. Aynı yayın evi neden aynı kitabı iki farklı seride basar bilmiyorum.

    Oscar Wilde benim en sevdiğim yazarlardan biri. Dorian Gray'in Portresi ve Önemsiz Bir Kadın kitaplarını çok severim. Mutlu Prens'i de mutlaka okuyacağım. Eğer ortaokul öğrencilerine uygunsa öğrencilerime de tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet onu sonradan gördüm, ben de onu alacaktım. Dorian Gray'in Portresi'ni okumayı çok istiyorum ama elim bi' türlü gitmiyor ağırdır diye :-)

      Sil
    2. Dorian Gray'in Portresi'ni kolay okursun. Hatta ben klasik kitap okumaya başlayacaklara onu öneriyorum. Hem hızlı okunuyor hem de etkileyici bir kitap. Gözün korkmasın hiç.

      Sil
    3. Tamamdır o zaman, yakında okurum :-)

      Sil
  4. Kitabı küçükken okuyup çok sevmiştim. Hatta hala daha kitaplığımdadır. Bir de o zaman kapağından korktuğumu (kapağında bir heykel ve karga vardı ama korkmuştum işte ^^) ve büyülendiğimi hatırlıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapak yine benziyor o zaman, kuş ve heykel :-)

      Sil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.