25 Mayıs 2017 Perşembe

Beni Seç - Kiera Cass | Kitap Yorumu

'' Bir prens nasıl tavlanır? 

Illéa ülkesinde tüm genç kızlar doğdukları günden beri sınıf atlamanın peşinde. Paha biçilmez mücevherlere, göz alıcı elbiselere ancak bu şekilde sahip olabilecekler. Bunun için tek bir şansları var: SEÇİM. Kıyasıya bir mücadeleyle geçen Seçim'i kazanmanın tek yolu Prens Maxon'ı kendine âşık etmek. 

America içinse Seçim, bir kâbustan farksız. Bu yarışa girmeyi kabul ederse, kendisinden aşağı sınıftan olduğu için herkesten gizlediği aşkı Aspen'i arkasında bırakmak zorunda kalacak. Öte yandan bu, ailesinin tek kurtuluş şansı. America saraya adım atar atmaz, kendini esrarengiz bir dünyanın içinde bulacak. Saray hiç de dışarıdan göründüğü gibi olmayacak. 

35 kızın katıldığı vahşi bir yarış nasıl kazanılır? ''


Beni Seç bir genç yetişkin distopyası. Konusu biraz sıradan geldi. Karakterleri de pek sevmedim. Sadece Aspen'i sevdim. Prens zaten başlı başına (bana göre) çekilmezdi. Kitabın anlatım tarzında eksik bir şeyler vardı, betimlemeler kötüydü. Ortalıkta bir distopya var ama kast sistemi dışında kendini hissettirmiyor. Bunun dışında çok saçma bulduğum bir kısım var. Ne cimri bir prens, kızların ailelerine gönderdiği paradan kesip açları doyuruyor. Tatlım tatlım diye konuşması da cabası. Kadınların bir erkek için çabalaması fikrini de sevmiyorum. 

Birçok kişiye bu kitabın peri masalı gibi göründüğünün farkındayım. Prensle evlenen kız olmak. Kitabın hayran kitlesinin de farkındayım. Ama hepimiz aynı şeyleri seveceğiz diye bir şey yok.

Beni Seç tahmin ettiğim şekilde ilerledi. Kitabın sanırım tek iyi yanı çabuk okunması. İkinci kitap daha akıcıdır muhtemelen.  Yerden yere vurdum ama 2.kitabı okuyabilirim. İyi kafa dağıttırıyor.

Puanım:
Siz bu kitabı okudunuz mu, kitap hakkında ne düşünüyorsunuz ?

6 yorum :

  1. Bu seriyi okumak istiyorum ama içimden kitapları satın almak gelmiyor :-) Ya takas yapacağım ya da bir arkadaşımdan ödünç alıp okuyacağım. Kafa dağıtmak için iyi olduğuna katılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de e-kitap olarak okudum zaten :-)

      Sil
  2. Bu serinin kapakları çok güzel bence, şu sıralar kapaklara çok takıyorum sanırım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle afilli kapaklar benim de ilgimi çekiyor. Sonuçta insanız her şeyin estetik kısmı gözümüze çarpıyor :-D

      Sil
  3. Karakterleri ben de sevememiştim. Konusu da günümüzün evlilik programlarını anımsatıyor bana :) İlk kitabı okuyalı baya oluyor. Aslında ikinci kitabını da okumaya başlamıştım ancak devamını getirememiştim. Yine bir ara seriyi okuyup bitirmek istiyorum ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden Caner falan vardı Tülin vs. Yaşın ufak sanırım bilmeyebilirsin. Bir evdelerdi, adını hatırlayamasam da evlilik programıydı. Aynı ona benziyor. Çok sevmesem de akıcı kitaplara hayır diyemiyorum :-D

      Sil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...