8 Nisan 2017 Cumartesi

Son Zamanlarda İzlediklerim

Merhaba, bu aralar çok aktif değilim. Yani bana göre :-) Bir film izleme sevdasına tutuldum. Oscar adayları, yeni filmler... Hiçbirini izlemediğimi fark ettim. Film tavsiyelerine falan göz attım. Liste tarzı bi' şey oluştu kafamda. Onları bu yıl izlemek istiyorum. Neyse bu yazıda yakın zamanlarda izlediğim film ve dizilerden bahsedeceğim. Başlıyorum. 

Black Books: Bir İngiliz Komedi dizisi. 2000'li yıllarda yayınlanmış olsa da bana 90'lar hissi verdi. Konusu şöyle: Bernard, Black Books adında bir kitapçı dükkanı işletiyor. Ama kendisi kitaplardan nefret ediyor. Genelde dükkana gelenleri kovuyor, tüm gün sarhoş bir şekilde hayatını sürdürüyor. Bernard karakterini çok sevdim. Çünkü sinirli hali bile beni güldürüyor. Umursamaz bir sinirlenişi var :-D İngiliz komedisi diye aman gözümüz korkmasın. Gülmekten öldürmese de ben karakterleri çok sevdim. Zaten temel karakterler üç kişi. Imdb puanı 8.6


Assassin's Creed: Bu filmle ilgili düşüncelerim taraflı olabilir. Ama olmaması için çabaladım. Assassin's Creed benim çok sevdiğim bir oyun serisi. Bir ara rüyamda Ezio'nun senkronize oluşunu falan görüyordum. Film olarak nasıl olmuş? Mükemmel değil. Konusu zaten bilindik anlatmayacağım. Eksikler vardı ama ben izlerken mutlu oldum. Ama asıl film, devam filmi olacaktır. Bu başlangıç olduğu için durağandı. Bu arada dizisi de çıkacakmış, bilmeyenlere müjde olsun.



Before Sunrise: Bir sitede bu filmin devam filmi olan Before Sunset'la ilgili bir yazı okumuştum. Bu sayede tanışmış oldum. Konusu şöyle: ''Fransız yüksek lisans öğrencisi Celine (Julie Delpy) ile Amerikan Jesse (Ethan Hawke), trende bir çiftin kavgası ile tesadüfen tanışırlar. Jesse, Celine'e, ertesi gün uçağa bineceğini ancak parası olmadığından sabaha kadar Viyana caddelerinde dolaşacağını söyler ve Celine'in kendisine eşlik etmesini ister. Viyana'da trenden inerler ve 14 saat boyunca hayatlarını derinden etkileyecek bir beraberliğe adım atarlar. Sabaha kadar süren eğlenceli ve romantik dakikaların yanı sıra, yaşlarının getirdiği zorluklardan, yaşadıkları sorunlara kadar birçok konuda duygu ve düşüncelerini paylaşırlar.'' Film bir-iki günlük bir süreyi kapsıyor. Genel olarak sevdiğim bir film oldu, izlerken iyi vakit geçirdim. ''Dünyada kayıp, bilinmeyen kişiler fikrini hep sevmişimdir. Ben küçükken, ailen veya arkadaşlarından öldüğünü bilen yoksa gerçekten ölmüş gibi olmadığını düşünürdüm. İnsanlar senin için en iyisini veya en kötüsünü düşünebilir.''

I Origins: Bir moleküler biyoloğun gözler üzerine çalışmasını anlatan bir film. Diyemeyeceğim çünkü öyle değil. Bu filmin asıl konusunu anlamış değilim. Bilimi reenkarnasyon ile nasıl bağdaştırırlar, aklım almadı. Bu astroloji bilimseldir demekle eşdeğer. Sırf meraktan, filmin sonu için izledim. Filmde metaforlar da vardı, bazılarını fark ettim. Ama film kritikçisi olmadığım için o kısımlarla ilgilenmeyeceğim. Sonuç olarak beğenmediğim bir filmdi.

La La Land: Bilmeyen ya da izlemeyen kalmamıştır bence. Son kişi bendim çünkü :-D Bundan önce müzikal izlediğimi hatırlamıyorum. Glee dahi izlememiş biriyim. Ama bundan sonra izlerim. Hoşuma gitti, durup durup şarkı söylemeleri, dans etmeleri. Biraz salya sümük ağladım bu filmde. Filmin acıklı oluşundan değil de daha çok kendimle ilgiliydi. Spoiler başlangıcı beyazla yazdım isteyenler yazıyı seçerek okuyabilir. Filmin sonunu sevdim, evet mutlu son değildi. Ama gerçekçiydi. Hayallerine kavuşmasalar bu filmi daha da sevebilirdim. O zaman da normal izleyiciler için sevilecek hiç bir yanı kalmazdı :-D



Bu film ve diziler içinde sizin izledikleriniz var mı? Benimle paylaşın :-)

2 yorum :

  1. Güzel öneriler olmuş. Hatta Before Sunrise'ı gün içinde izleyebilirim bile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim. Üçlemeyle ilgili yazını gördüm, okuyacağım :-)

      Sil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...