16 Nisan 2017 Pazar

Olağanüstü Bir Gece - Stefan Zweig

Olağanüstü Bir Gece seçkin bir burjuva olan kahramanımızın kendini ve mutluluğu arayış öyküsünü anlatıyor. Hayatı boyunca gerçekten yaşadığını hissettiği anlar bir geceye sığıyor.  At yarışlarında geçirdiği sıradan bir günde bir suç işliyor. Aynı günün gecesinde karşılaştığı insanlar ona hissetmenin kapısını aralıyor.

Kahramanımız Albert Camus'un Yabancı'sındaki Meursault'u andırıyor. Hayata karşı Poker face dediğimiz insanlar vardır ya işte bizim kahraman da öyle :-) İstese de heyecanlanmayan, haz duymayan biri. O gün ve gecede yaşadıklarından sonra kahramanımız bir dönüşüme uğruyor. Artık küçük şeylerden zevk ve mutluluk duymayı bilen, insanlarla sohbet eden, dertlerine ortak olan birine dönüşüyor. Kitapta yine Zweig tarzı psikolojik tahliller var. Ben bu kitabı yüzeysel olarak değil de kahramanın kendini arayışı olarak değerlendirdim. Burjuvaların hikayesini okumayı çok sevmesem de bu kitap diğerlerinden kendini arayış açısından farklıydı. 

Alıntılar:
'' Öyle hissediyordum ki, bende onlara korkunç yabancı gelen bir şeyler vardı, bu yüzden hiçbir şekilde aralarına karışamıyor, beni saran bu yoğun kitleden kopuk bir şekilde suyun üzerindeki bir yağ damlası gibi tek başıma yüzüyordum. ''
''Fakat başkalarının gençlik dedikleri şey benden çoktan geçip gitmişti zaten."
'' Eğer nasıl biri olduğumu bilseydiniz, şu anda beni selamlarken yüzünüzde gördüğüm o tatlı, dostane gülümse kim bilir nasıl donup kalırdı dudaklarınızın kıyısında!"
 ''İnsanları sevindirmenin bu kadar iyi ve kolay olduğunu niçin daha önce hiç anlamamıştım!''
Puanım: 

6 yorum :

  1. Sana Zweig'ı çok çok sevdiremeyeceğiz sanırım ya. :D Ben bu kitaba bayılıyorum mesela, okurken çok sevmiştim hala da çok severim. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın galiba :-) İşin tuhaf tarafı çok sevmesem de bütün kitaplarını okuyacağım gibi görünüyor :-)

      Sil
  2. Şu an bu kitabı okuyorum :-) Sanırım bugün bitiririm. Zweig'in tarzını çok severim. Bu kitabı da seveceğimi düşünüyorum. Karakter tahlilleri her zaman çok iyi oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum, karakterlerin ruh halleri her zaman çok iyi anlatılıyor.

      Sil
  3. Bazısı daha az, bazısı daha çok ama bu adamın her yazdığını seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.
      Her yazdığını sevmesem de okumaktan keyif aldığım bir yazar :-)

      Sil