5 Nisan 2017 Çarşamba

Androidler Elektrikli Koyun Düşler Mi ?

Androidler Elektrikli Koyun Düşler Mi? gerçek ve yanılsamanın sorgulandığı bir bilim kurgu romanı. Üçüncü dünya savaşı sonrasında dünya, radyoaktif serpinti altındadır.  Dünyada sadece tavukkafa olarak adlandırılan IQ testinden düşük puan alanlar, yaşlılar ve Mars'a gitmekte direnenler kalmıştır. Radyoaktivite nedeniyle çoğu hayvan türleri yok olmuştur. Bu nedenle insanların hayvan sahibi olması lüks ve önemli bir durumdur. Parası yetmeyenler elektrikli hayvanlar satın almaktadır.


Rick isimli kahramanımız android avcısıdır. Kitap boyunca insanlara oldukça benzeyen üst model androidleri avlama çabasını okuyoruz. Android ve insanları birbirinden ayıran bir özellik olan empati, kitapta vurgulanan bir nokta. Ayrıca Philip Dick bize gerçeklik olarak gösterdiği şeyleri bir anda tepe taklak ederek kafamızı allak bullak ediyor. Bir noktadan sonra hangisinin gerçek, hangisinin yanılsama olduğunu çözmeye çabalıyoruz.

Mercerism denilen dine benzer bir şey var. İnsanlar empati kutularına bağlanarak herkesle empati kuruyor. Bu, insanlar için çok önemli. Androidler empati kuramıyor. Rick de androidleri empati testi sayesinde emekli edebiliyor (emekli etmek kitapta öldürmek olarak kullanılıyor).

Kitaptaki John Isidore isimli kahramanı çok sevdim. Kendisi IQ testinden düşük almış biri. Kitapta belki de tek sevdiğim kişiydi. Bana göre diğer karakterlerin sevilecek bir yanı yoktu. Kitabın anlatım tarzını ve konusu sevdim. Fakat buram buram Homo sapiens egosu kokuyordu. Çok yakın bir tarihte (2020'ler) geçmesi de benim için eksi bir özellikti. Heyecanlı bir kitaptı. Olaylar hareketli olsa da sıradan bir bilim kurgu gibi değildi. Bazı noktalar üzerinde düşündürmeyi ve sorgulatmayı hedefleyen bir kitaptı. Biraz kıyıda köşede kalmış fakat bilim kurgu hayranlarının okuması gereken bir kitap.

Sahiden Androidler Elektrikli Koyun Düşler Mi ? Bu sorunun cevabını kitabı okuduğunuz zaman bulacaksınız.

Alıntılar:

''Kendi kimliğini çiğnemek zorunda kalmak; zamanı geldiğinde yaşayan her canlı bunu yapmak zorunda.''

''Kendimi kurtaramazken, seni nasıl kurtarabilirim? Yaşlı adam gülümsedi. Bir kurtuluş olmadığını görmüyor musun? ''

''Hepimizin bunu takdir ettiğini bilmenizi istiyorum, Bay Isidore. Siz burada, Dünya'da bulduğumuz tek arkadaşsınız, çok iyisiniz ve umuyorum ki günün birinde bu iyiliğin karşılığını verebiliriz.''

''Nereye gidersen git, yanlış yapmaya devam edeceksin.Yaşamın temel şartı bu.''

''Yani yaşamın, hayatın boşluğunu hissetmek...sadece burada, bu binada değil. Her yerde. Ve hep tepkisiz kalmak...beni anlayabiliyor musun? Sanırım, hayır.''

Puanım:

6 yorum :

  1. Alıntıları da okuyunca listeye bir kitap daha eklemiş bulundum :) teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. bu aralar fazlaca bu tür kitaplar okudum sanırım ama benim ilgimi acayip çekiyorlar , yanılsamalar ve 3. dünya ya da ileriki zamanlar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, benim de. Özellikle bilim-kurgu klasiklerini okuyup bitirmek istiyorum :-)

      Sil
  3. Sayenmde liste daha da uzadı :D Kalemine sağlık güzel bir kitaba benziyor gerçekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Cahil Okur. Kitabı okursan yorumunu merakla bekliyor olacağım :-)

      Sil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...