29 Nisan 2017 Cumartesi

Ah'lar Ağacı & Grapon Kağıtları

Didem Madak yeni tanıştığım bir şair. Aslında sürekli karşıma çıkan ama okumayı erteleyip durduğum biri.  Şiir kitapları hakkında uzun uzun yorum yapmayı sevmiyorum.


Kısaca anlatmam gerekirse Didem Madak'ın kelime oyunlarını sevdim. Kimi zaman daldan dala atlayan, muhabbet kuşları içeren şiirlerini sevdim. Grapon Kağıtları'nı Ah'lar Ağacı'na göre daha çok sevdim sanki. Kitaplardan beğendiğim kısımları burada saklamak istiyorum.

Grapon Kağıtları:

Şimdi mutluyum 
Geçmişini mi yok ettin kızım diye soran 
Bir babadan kurtuluşumu kutluyorum 
Babama söyle, o gelmesin maviş anne
~~~~~~~~
İnanın kendimin
"Yokluğunda çok kitap okudum"
~~~~~~~~
Ne tezatlı bir şey, ne tuhaf 
Ne tuhaf acıyla hiç konuşamamak.
~~~~~~~~
Sokakta kuş ölüsü bulmuş çocuk gibi ağladım.
~~~~~~~~
Protez bacaklar taktılar ruhuma ince ve beyaz 
Gıcırdaya gıcırdaya dolaştım şehri. 
Protez bacaklarıma bile ıslık çaldılar
~~~~~~~~
Annem öldüğünde ay dede içimde 
Yüzlük bir ampul gibi parçalandı.

Ah'lar Ağacı

Kaybolmak istemiştim bir zamanlar 
Kapının arkasında yokum demiştim 
Ve divanın altında da. 
Bulamazsınız ki artık beni, 
hayatın ortasında.
~~~~~~~~
Güzin Ablası kitaplar olan bir kızdım.
İçim sıkılmasa o kadar,
Tek bir satır bile okumazdım
~~~~~~~~
Vasiyetimdir:
En güçlülerinden seçilsin
Beni taşıyacak olanlar. 
Ahtım olsun, 
Yükleri ağırlaşsın diye iyice, 
Tabutumun içinde tepineceğim.
~~~~~~~~
Ya siz, 
Nasıl bilirdiniz çocukluğunuzu ey cemaat?
Nasıldı 
Öldürdüğünüz birinin cenaze namazını kılmak?
~~~~~~~~
Bak, ömrüm eriyor işte 
Çocukluk fotoğrafımdaki kardanadam gibi yanı başımda
~~~~~~~~
Muhabbet kuşumuz öldü 
Arkasında uçuşan tüyleriyle mavi bir sonbahar bırakarak 
Biliyorsun ölüm, mavi boş bir kafestir kimi zaman
Acıyı hangi dile tercüme etsek şimdi yalan olur Pollyanna
~~~~~~~~
Tam on gün oldu, 
Gamzelerinden su içmiyor kuşlar.
Kardeşim, biriciğim 
Hadi çık o karanlık odadan.
~~~~~~~~
Camdan pabuçlarım kırık 
Prens de bulamaz beni artık.
Hayata söyleyin bundan sonra gitsin 
Anlamını masallarda arasın

6 yorum :

  1. Anlatımı güçlü ama biraz karamsar benim için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, biraz karamsar. Ama ben tadında karamsarlığı seviyorum :-)

      Sil
  2. Ben de çok severim Madak'ı. Onun dizelerini okumayı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sevdim. Ara sıra açıp okumalık.

      Sil
  3. Didem Madak özellikle bu aralar takip ettiğim bloglarda sürekli gördüğüm bir isim. Şiir sevmediğim için kitapları da ilgimi çekmedi ama alıntıladığın kısımlar hoşuma gitti. Kitaplarına denk gelirsem bir şans verebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de internette çok denk geliyorum. Edebiyat dergilerinde falan da çok popüler. Şiir sevip sevmemem ruh halime göre değişiyor. Aslında ara sıra açıp okumak iyi geliyor. Kelime oyunlarını seviyorsan bir şans verebilirsin.

      Sil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...