29 Mart 2017 Çarşamba

Devrimin Kızı | Kitap Yorumu

Öncelikle serinin birinci kitabı Kurucunun Kızı hakkındaki düşüncelerimi şuradan okuyabilirsiniz.


İlk kitabı her şeye rağmen sevmiştim. Seriyi kısaca özetlemem gerekirse ilk kitapta Ivy adlı kızımız gelenek gereği Bishop'la evlendirilmişti ve babası tarafından Bishop'u öldürmekle görevlendirilmişti. Bu kitapta bir nedenden ötürü suçluların atıldığı çitin ötesine atılıyor. Sonra olaylar gelişiyor.

Devrimin Kızı'nı hiç beğenmedim. İlk kitaba gösterdiğim toleransı bu kitaba göstermedim. Yine tamamen tahmin ettiğim şekilde ilerledi. Yazar, Ivy'nin kardeşine düşmanlık beslememiz için elinden geleni ardına koymadı. Kitabın tek tahmin edemediğim kısmı Ivy 'nin kardeşine yaptığı şey. Gerçekten bir insan, bir erkek için kardeşine bunu yapabilir mi? Genç kızlara empoze edilen şey bu mudur? İşin tuhaf tarafı Ivy kardeşine yaptığı şeyden sonra hiçbir şey olmamış gibi hayatına devam etti. Bana göre bu kitap tamamen ticari amaçlı yazılmış bir kitap. Millet ölüyor, kızımız Bishop derdinde. Okumakta çok zorlandığım bir kitap oldu. Benim için zaman israfı oldu -ki hayatta sahip olduğumuz en değerli şeydir zaman-

Daha detaylı bahsedersem kitapla ilgili ipucu vermiş olacağım.

Puanım:


12 yorum :

  1. Bu serinin ilk kitabını okumuş sevmemiştim, ikinci kitabı okumayı düşünmemiştim bile. Okuduğum yorumlar da düşüncelerimi kanıtlar nitelikte.
    Genç yetişkin edebiyatın böyle sorunları var ne yazık ki, aşk için her şey yapılabilir vs gibi bir düşünceyi gençlere okutmak çok da doğru görünmüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, maalesef genç yetişkin kitaplarında bu durum çok fazla görülüyor.

      Sil
  2. Blogunu inceledim cok güzel kitaplar tanitmissin takibe aldim. Nacizane bir abla önerim olacak kabul edersen. Takipçiler kismina fanlar basligi çok itici duruyor tabii tercih senin lütfen yanlis anlama. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle merhaba. Öneriniz için teşekkür ederim. Yanlış anlama gibi bir durum söz konusu değil. Follower-supporter-takipçi yerine fan sözcüğünü tercih ediyorum ve o anlamda kullandım. Sizin düşüncenizdir, saygı duyarım. Hoşça kalın.

      Sil
  3. Cidden yabancılar ile bizim yorumlar çok farklı oluyor. Onlarda acayip sevilen seriler bizde sevilmiyor. Bu seri de aynı şekilde. Ben okumadığım halde sevemedim seriyi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, biraz öyle oluyor. Kişiden kişiye de değişir tabii, Türk'lerden sevenler de çok bu seriyi.

      Sil
  4. İlk kitabı sevmeme rağmen Devrimin Kızını ben de beğenmemiştim. Ama yanlış hatırlamıyorsam Ivy'nin ablası bunu hak etmişti. İmkanı olsa Ivyi gözünü kırpmadan öldürebilecek bir karakterdi diye hatırlıyorum. Ve sırf aynı kanı paylaştıkları için bunca yıl onu manipüle eden, kullanan biri için neden yas tutması gerektiğini de anlamıyorum.

    Teşekkürler yorum için, keyifli bloglamalar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.
      Yazarın bizde bu nefreti oluşturmaya çalıştığını düşünüyorum. Ivy'nin ablasından nefret edelim diye büyük çaba harcamış. Yine de kardeş çok farklı bir şey. Ben her şeye rağmen yas tutması gerektiğini düşünüyorum :-)
      Rica ederim :-)

      Sil
  5. Bu güzel yorumu ayakta alkışlarım ben :D Berbat bir seriydi. Ve dediğine katılıyorum ticari kaygılarla yazıldığı bariz bir şekilde meydanda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Cahil Okur :-)
      Gerçekten kitabı hiç beğenmedim, yine de sevenleri vardır diye çok kötülemeden yazmaya çalıştım.

      Sil
  6. Oooo, 1 yıldız alacak kadar kötüyse demek ki.. İlk kitabı okuyalı baya baya bir zaman oluyor. O zaman kitabı sevmiştim ama nedense şimdi düşündüğümde bir distopya olarak çok yavan bir kitap gibi geliyor. Muhtemelen serinin devamını getirmeyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk kitabı ben de sevmiştim. İkinci kitaba katlanamadım bile. Genelde aşka ağırlık veren distopyalar biraz yavan kalıyor.

      Sil