25 Mart 2017 Cumartesi

Birtakım Coldplay Şarkıları

Herkese merhaba. Blogumu ilk açtığımda müzik üzerine daha fazla yazı yazıyordum. Şu aralar ise daha çok bir kitap bloguna dönüştüm. Şimdiyse tekrar eskisi gibi müzik hakkında da yazmaya karar verdim. Çünkü müzik dinlemek hayatımın önemli bir parçası.

Gelelim bahsetmek istediğim konuya. Eski bir Coldplay hayranı olarak Coldplay'in müzik tarzının değişimine birinci gözden tanık oldum.

Eskiden alternatif rock yapıyorlardı, şu sıralar tamamen pop müziğe geçtiler. Eski ve yeni tarzlarını kapsayan şarkılardan şöyle bir derleme yaptım.

Alternatif rock zamanlarından kalma şarkıları ''Violet Hill''


''If you love me won't you let me know'' diye sevdiceğinize haykırabilirsiniz.


Ve tabii ki Yellow
Look at the stars look how they shine for you.



Yıldızlar, gökyüzü ve evreni çok sever Coldplay.

Fix You
Bazen çok büyük hayal kırıklıkları yaşadığımda Fix You dinliyorum. Tam olarak hayal kırıklıklarına uygun bir şarkı.


Şarkının Türkçe çevirisini şuraya bırakıyorum. Bence dünyanın en anlamlı şarkısı.


The Scientist
Nobody said it was easy 
Kimse kolay olduğunu söylemedi
No one ever said it would be this hard 
Kimse bu kadar zor olacağını söylemedi
(Üniversitenin ilk yılı - temsili değil)


Cenneti hayal etti ''Paradise''



Bunun klibini bir ayrı severim.

Oldukça devrimsel şarkımız Viva La Vida



Chris Martin'in evrimine tanık olun ghjklş. Aynısını Alex Turner'da da görebilirsiniz. Neyse konumuz o değil.

Clocks



Every Teardrop Is a Waterfall


Klibini çok sevdiğim, Coldplay'in en anlamlı şarkılarından ''Trouble'' Cansel Elçin de bir programda çok güzel yorumlamıştı.


Bir noktadan sonra şarkı sözleri anlamsızlaşmaya başlıyor. Popüler kültüre meze oluyor. Ama grupların tarzlarının değişimini olumsuz karşılamıyorum ''Hymn For The Weekend''


Yeni şarkıların içinde en sevdiğim A Sky Full of Stars

Cause you are a sky full of stars
I'm gonna give you my heart


Ayrıca spotify'da This Is Coldplay playlistine göz atabilirsiniz.


Son olarak söylemek istediğim bir şey var. Benim konser fobim var ama Coldplay konserine gitmek gibi bir hayalim var. Söyleyeceklerim bu kadar :-) 

Sizin sevdiğiniz Coldplay şarkıları hangileri ? Benimle paylaşın.

12 yorum :

  1. Tam da Hymn For the Weekend dinlerken bu yazıyla buluşmam.. Bu bir işaret olmalı :) keyifli yazınız için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. İşaret değil de müzik zevki uyuşması diyelim :-)

      Sil
  2. en sevdiğim yabancı müzik gruplarının başında gelir postu görünce dedim allah bunlar benimkiler hemen gireyim baktım en sevdiğim şarkılardan oluşan bir deniz. :D a sky full of stars ve fix you favorim olmak üzere hepsini severek dinlediğim, her playlist yenileyişimde en az birine yer verdiğim bir grup. çok seviyorum yahu. ortak müzik zevki ne harika :D teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Fix you çok anlamlı bir şarkı, onu bir ayrı seviyorum :-)

      Sil
  3. çok güzel yazı gerçekten sizide bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
  4. Kendilerini ilk 2005 yılında Speed of Sound ile tanımıştım. Sanırım siz severler için hayal kırıklıkları Mylo Xyloto albümü zamanı başladı. Dediğin gibi daha pop ağırlıklı parçalar yapmaya başladılar. Çok dinlemesem de iyi bir grup olduklarını söyleyebilirim. Daha nice şarkılarını dinleyeceğimiz günler gelir umarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zamanlar hayal kırıklığı olmuştu, zamanla yeni hallerini de sevdim ben. Haklısın nice şarkılarını dinleriz umarım :-)

      Sil
  5. Yabancı müzik konusunda ne kadar yasliyim ben 😃 ay inan hic bilmem dinlememde pek 😃 merak ettim simdi bu sahisi 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Müziğin yaşı yoktur. Dinleyin, belki seversiniz :-)

      Sil
  6. Coldplay benim de çok keyif alarak dinlediğim bir grup:) Yazınızı keyifle okudum, teşekürler:)

    YanıtlaSil