18 Şubat 2017 Cumartesi

Tanrı Olmak İsteyen Otobüs Şoförü | Kitap Yorumu


Otobüsünü asla bekletmeyen bir şoför, intihar edenlerin gittiği yaşadığımızdan pek farklı olmayan bir öbür dünya, insanlara yardım etmekle lanetlenmiş biri. Hepsi farklı hikayelerin kahramanları. Buluştukları nokta tuhaflıkları. Tanrı Olmak İsteyen Otobüs Şoförü bağımsız hikayelerden oluşan bir kitap. Leyla ile Mecnun dizisindeki gibi absürt şeyleri seviyorsanız, bu kitabı da sevebilirsiniz. Ayrıca kara mizahın bangır bangır bağırdığı bir kitap.

Ne kadar absürt derseniz, mesela bir hikayede bir kadının rahmi müzede sergileniyordu. Etgar Keret İsrailli bir yazar. Kültür farkı hemen kendini belli ediyor.  Yazar Tevrat'tan da bolca bahsediyor. 

Yorumlara baktığımda insanlar bu kitabı ya çok sevmiş, ya hiç beğenmemiş. Bense ortalarda kalan okur profili çiziyorum : ) Domuzu Kırmak, Tanrı Olmak İsteyen Otobüs Şoförü, Borular isimli hikayeleri çok sevdim. 

Farklı bir okuma deneyimi yaşamak isteyen, hayat koşusunda biraz dinlenmek isteyenlere tavsiye ederim.

Alıntılar:
''Cennet'in hayatlarını iyilik yapmaya adamışların yeri olduğunu sanırdım, ama öyle değilmiş. Tanrı böyle bir karar vermeyecek kadar merhametli ve müşfik. Cennet dünyada gerçekten mutlu olamayanların yeri.''

''Oysa hastalık derecesinde kötü yürekli olsam beni hemen psikiyatra götürür, önünü kesmeye çalışırlardı. Ama iyiysen? Bir sevinç çığlığı ya da iltifat karşılığında ihtiyaçlarını gidermek, içinde yaşadığımız toplumun işine gelen bir şey bu.''

Puanım:

2 yorum :

  1. Kitap bir ara ilgimi çekiyordu, özellikle de ismiyle. Gerçekten farklı bir kitaba benziyor. Leyla ile Mecnun dizisini de severdim ben. Fırsatını bulursam okurum belki. Açıklayıcı ve güzel bir yorum olmuş ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin.
      Okumanı tavsiye ederim, benim için farklı bir okuma deneyimi oldu :-)

      Sil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...