25 Şubat 2017 Cumartesi

#Mim Uyarlamaca

Herkese merhaba. Belle'nin Kütüphanesi beni mimlemiş. Teşekkür ediyorum. Onun yazısına buradan ulaşabilirsiniz. Ayrıca mimi başlatan Yorum Atölyesi'nin yazısına da buradan ulaşabilirsiniz.


1)Uyarlama dizi/film seyretmeyi sever misiniz? Ne sıklıkta uyarlama dizi film seyredersiniz?

Hadi oturup bir uyarlama film izleyeyim diye bir durum söz konusu değil. Film sektörünün bu aralar uyarlama yaparak kolaya kaçtığını düşünüyorum. Yeni bir şey üretmekten kaçınıyorlar. Mesela süper kahraman filmlerinin sürekli yeni versiyonu çıkıyor. İzlemiyorum diyemem Demir Adam ve Wonder Woman'ı seviyorum. Ama abartıya kaçtığını, yaratıcılıktan uzak olduğunu düşünüyorum. 

Ne sıklıkta izlerim? Özellikle takip ettiğim bir kitaptan uyarlanıyorsa izlerim. Onun dışında çok tercih etmem. Çok sevdiğim kitapların uyarlanmasına da olumlu bakmıyorum. Bknz: Kürk Mantolu Madonna. Bazı uyarlamalar da konuyu tamamen yeniden yazıyor, olayları değiştiriyor. Buna da karşıyım. Çünkü adı üstünde uyarlama. Olayları tamamen farklı boyuta taşıyan uyarlamalar var.

2)Şu zamana kadar en sevdiğiniz veya başarılı bulduğunuz uyarlama film hangisiydi? Cevabı neye göre verdiniz?

Alice Harikalar Diyarında filmlerini başarılı buluyorum. Tamamen kitaba sadık değil ama seviyorum. Harry Potter filmleri de başarılı. Tabii ki kitap kadar değil. Ama en azından kitaba belirli bir çerçevede sadık kalındığını düşünüyorum.

3)Şu zamana kadar en sevmediğiniz veya başarısız bulduğunuz, uyarlamayı yapanlara "neden yaptınız bunu neden?" diye sorduracak uyarlama film hangisiydi? Neden böyle düşünüyorsunuz?

Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları. Filmi izlerken gerçekten bunu neden yaptın Tim Burton diye kendi içimde sorguladım. Hatta bir ara kitapta böyle değildi nidalarıyla kendimi paraladım. Neden mi böyle düşünüyorum. Yepyeni bir konu yazmışlar, hikayeyi tamamen bambaşka bir boyuta sokmuşlardı.

4)Şu zamana kadar en sevdiğiniz veya başarılı bulduğunuz dizi uyarlaması hangisiydi? Neden?

Mesela The 100'ün dizisi kitaptan daha güzeldi. Yine Magicians ve Shannara Chronicles'ı izliyorum, onlar da iyi. Bu ikisinin kitaplarını okumadığım için bilemiyorum.

5)Şu zamana kadar en sevmediğiniz veya başarısız bulduğunuz uyarlama diziyi nedenleri ile birlikte söyler misiniz? 

Shadowhunters. Sorun uyarlama oluşu değil de genel olarak diziyi çok yapmacık buldum.

6)Diziye veya filme uyarlansa çok güzel olurdu, kesin izlerdim, uyarlanmasını isterdim dediğiniz bir kitap var mı?

Paris'te Bir Akşam isimli kitap. Tam Woody Allen filmi olmalık. İçinde geçen filmler ve başkahramanın eski bir sinema işletmesi gibi detaylar sinemaya uygun. Muhtemelen Woody Allen'ın Midnight In Paris filminden azıcık esinlenilmiş bir kitap :-)
Bu arada kitaba uyarlanmasını istediğim bir film var. Interstellar :-)

Mimi isteyen herkes cevaplayabilir.
Yorumlarda belirtirseniz yazılarınızı okumak isterim :-)


14 yorum :

  1. Çok keyifli bir mim olmuş :) Dizi ya da film sektörünün uyarlama yapmaları gerçekten üretken olmadıklarının göstergesi ve insanın izleyesi de gelmiyor.O yüzden türk dizileri izlemem çünkü çoğu uyarlama ya da alıntı. Paris'te Bir Akşam kitabını merak ettim şimdi ^-^ Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türk dizileri bir de Kore dizilerinden uyarlama. 20 bölümlük diziler oluyor 120 bölüm. Paris'te Bir Akşam'ın yorumunu bloga ekleyeyim o zaman. Her okuduğum kitabı eklemiyorum, madem merak ettin eklerim :-) İstersen sen de mime katıl :-)

      Sil

  2. Benimde ikinci soruda aklıma harry Potter gelmişti. Bemce de kitapları kadar olmasa da fena bşr uyarlama değildi hani. Bayan peregrine i okumadım ama senin gibi çoğu kişi bu uyunsuzluktan şikayetçi. Kemiklrr şehri filmini pek yeterli bulamamıştım ama kilo Collins için izlemiştim. Ama shadowhunters ı görünce içim kanadı resmen. Çok doğru nir cevap vermişsin bu soruyabu arada ben inteestellar isminde bir film izlemiştim. Kitabın uyarlaması mı bilmiyorum uzay ve zaman sapması ile ilgili idi başrolde anne hathaway filan vardı bir bak istersen. Çok güzel bir mim olmuş. Keyifle okudum. Teşekürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Interstellar direkt bağımsız bir film, keşke kitabı da olsaydı :-) Shadowhunters kanayan yaram resmen. Bayan Peregrine serisini tavsiye ederim, harry potter tarzında biraz. Seveceğini düşünüyorum :-)

      Sil
    2. Bende okumayı düşünüyorum böyle portreli çizimlinorijinal farklı bir tarzı varmış diyorlar. Ama sıra gelmyior ki o kadsr çok kitap var kiiiii :(

      Sil
    3. Evet yazar fotoğraflar üzerinden bir hikaye yaratmış :-)

      Sil
  3. Mime katıldığın için çok teşekkür ederiz, çok güzel cevaplamışsın. 😊
    Bayan Peregrin'in kitabını okumadım ama filmi ile ilgili kimden yorum okusam, duysam kimse beğenmemiş. Uyarlama izlemeyi bu yüzden sevmiyorum, kitap zihnimde çok güzel bir yere sahip oluyor ama film onu genelde batırıyor o yüzden sevemiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet uyarlama nasıl olacak bir garanti yok, ben de bu yüzden sevmiyorum. Keşke aslına sadık kalmaya dikkat etseler :-)

      Sil
  4. Bayan Perregine ile Kemikler Şehri serileri okuyucuyu baya bezdirmiş anlaşılan. Bir kez bile olumlu bir şey duymadım.

    Paris'te Bir Akşam güzel bir kitaptı. Filmi çıkarsa izlerim diye düşünüyorum.

    Güzel bir mim yazısı ortaya çıkmış, zevkle okudum😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paris'te Bir Akşam'ı okuyan birini gördüğüme sevindim. Pek popüler değil sanırım. Bayan Peregrine gerçekten çok saçma bir uyarlama. Halbuki Tim Burton en sevdiğim yönetmendir :-)

      Sil
  5. 3. soruya aynı cevabı vermişiz, Bayan Peregrine'den büyük umutlarım vardı ama değiştirmelerinden hiç hoşlanmamıştım. Güzel bir mim olmuş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayan Peregrine konusunda herkes hemfikir :-)

      Sil
  6. çok keyifli bir mim olmuş :D

    YanıtlaSil