22 Şubat 2017 Çarşamba

Kurucunun Kızı - Amy Engel | Kitap Yorumu

Nükleer savaş sonrası ABD yok edilmiş, geriye sadece küçük bir grup kalmıştır. Bu grup, kalan topluluğu kimin yöneteceğine kendi aralarında savaşarak karar vermiştir. Sonuçta Westfall'lar kaybetmiştir. Aradan geçen zaman sonrasında kontrolü ve ırkın devamını sağlamak için 16 yaşına geldiklerinde kaybeden tarafın kızları kazananların erkekleriyle evlendirilmektedir. Ivy Westfall 16 yaşına geldiğinde babası tarafından başkanın oğlu Bishop'u öldürmekle görevlendirilmiştir. Tüm hayatı da bu görev üzerine kuruludur. Ivy bunu başarabilecek midir ?


Kurucunun Kızı bir genç yetişkin distopyası. Konu güzel. Üstünde yoğunlaşılsaydı iyi bir distopya olurdu. Fakat Amy Engel distopya kısmına değil de aşk kısmına ağırlık vermiş. Devlet tarafından suç işleyenler çit denilen bir yerin ötesine atılıyor. Çünkü nükleer savaş sonrasında sadece bulundukları yerde yaşam olduğunu düşünüyorlar. Dışarı atılanlara ne olduğu konusunda(Açlıktan ölmemeyi becerseler bile başlarına ne geleceği hakkında) kimsenin bir fikri yok. 18'e varmadan zorla evlendirilen gençler de kitabın distopya tarafında. Ve erkek çocukların kızlara uyguladığı şiddet. Çocuk diyorum çünkü 16 yaşındalar. **Spoiler başlangıcı** Tahmin edeceğiniz üzere Bishop ve Ivy arasında duygusal etkileşimler oluyor. **Spoiler Sonu** Zorla evlendirilen kişiler arasında duygusal etkileşim olması başkaldırıya ters düşmüyor mu. Çünkü bu evlilikler sorunlu, zoraki. Bu ilişkilerin içinden bir duygusal etkileşim çıkması ve abartılarak anlatılması bunları olumlamak değil midir ?

Kitapta başka distopik öge yok. Yazarın yaratmak istediği dünyayı bize daha detaylı anlatmasını isterdim. Çünkü olaylar genelde evde, işte, pazarda geçti. Belki bu durum ikinci kitapta çözülecektir, göreceğiz.

Kurucunun Kızı'nda büyük bir demokrasi özlemi var. Başkan her istediğini yapıyor. Ivy'nin babası da bu duruma son vermek için kızını Bishop'u öldürmekle görevlendiriyor. Fakat ileride kendisi direkt başa geçmek istiyor, yani yine insanlara seçme hakkı tanımayacak.

Kurucunun Kızı genel olarak beğendiğim bir kitap oldu. Fakat ciddi anlamda bir distopya değil. Çok heyecanlı bir kitap da değildi. Olaylar tahmin ettiğim şekilde gelişti. Kafa dağıtmak için okunabilecek akıcı bir kitap okumak isteyenlere tavsiye ederim.

     Puanım:


Alıntılar:
''Çabalıyorum. Sadece... her zaman ne yapmam gerektiğini bilmiyorum.'' Hayatımın hikayesiydi bu.

Kimse bana kaba davranmıyordu ama attığım her adımda buraya ait olmadığımı hissediyordum.

''Hayat birbiri ardına iğrenç şakalardan ibaretti, bunu keşfetmiştim.Çünkü istediğim şeyi en sonunda elde etmenin canımı bu denli acıtması hiç de adil görünmemişti.''

Pes ettim, kaybettiğim her şey için ağlamama izin verdim, başıma geleceklerin korkusu için. Eskiden olduğum evlat, hiç olmak istemediğim eş, olmadığım katil, rolünü yaptığım hain için yas tuttum.

Ben de seni seviyorum, dedi. Ama beni kurtaracak kadar değil, dedim.

''Eğer insanlar gerçekten isterse , değiştirilemeyecek bir şeyin olduğunu düşünmüyorum,'' dedim.

Zor seçimler yapabilecek kadar güçlü ve cesur biri olmak istiyordum. Ancak doğru olanı yapabilecek kadar da adil ve sevgi dolu olmak istiyordum.


16 yorum :

  1. hafızama not düştüm , yazın bir sahil kenarında okuyabilmek adına ... sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz.
      Aynen, tam tatilde okumalık bir kitap :-)

      Sil
  2. var bu seri Kerem'de , şans versem olur diyorsun , peki diyorum :D

    YanıtlaSil
  3. Sadece zman öldürmelik bir kitap, kendisini okuduğuma bnin pişman olmama rağmen ikinci kitabını da almış gene kahrolmuştum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahil Okur şu an 2. kitabı okuyorum, sanırım eziyet çekiyorum. Bütün olayların gidişatı tahmin ettiğim gibi ilerliyor. Distopyalıktan da çıktı kitap, iyice saçma sapan bir hal aldı.

      Sil
  4. Merhaba, seni mimledim, umarım zevk alacağın bir mim olur :)

    YanıtlaSil
  5. Mutlaka okumak istediğim bir kitpa sizde güzel yorumlamışsınız alıntıları çık sevdim. Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin Sümeyye. Bu kitap iyiydi bence. Ama 2.si çok kötü ilerliyor. Şu an okumakta olduğum için pişmanım :-)

      Sil
    2. Demek öyle. İyiki bugün fuarda gördüğümde almamışım. Hoş bir şeye benziyor du ikinci de bozması kötü olmuş. :(

      Sil
    3. Evet, olayların gidişatı çok saçmaladı.İkinci kitabın yorumunu da yakında yapacağım. Tabii beğenip beğenmeme görecelidir

      Sil
  6. Bu kitabı okumuştum ben açıkçası sevmemiştim, tamam genç yetişkin, tamam aşk da olacak ama yazar her yeri aşkla doldurup başka hiçbir şeye yer bırakmamıştı. Mantık hataları da çok fazlaydı. İkinci kitabı okumayı düşünmemiştim ama çoğu kişi sevmemiş, haberin olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci kitap konusunda çoğu kişiyle hemfikirim :-D

      Sil
  7. Bence distopyaya giriş için iyi bir seriydi :D İlk kitabı bende daha kalıcı olmuş, ikinciyi biraz unutmuşum sanırım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci kitabı hiç beğenmedim. Kitabın yorumunu bile ekleyemedim bloga o kadar sevmedim :-D

      Sil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...