20 Şubat 2017 Pazartesi

Fangirl | Kitap Yorumu

Kahramanımız Cath, bir Simon Snow hayranıdır. Fakat bu hayranlık normal seviyede değildir, o bir Fangirl'dür. İkizi ile birlikte üniversiteye başlayacaklardır, fakat ikizi onunla aynı odada kalmak istememektedir. İnsanlarla ilişkisi sosyal fobi derecesinde olan Cath oda arkadaşına alışabilecek midir?


Rainbow Rowell'ın okuduğum 2.kitabı. Diğeri için tıklayın.
Diğer kitapla benzerlikleri var. İki kitabın da kız karakterleri  dışlanmış, sosyal fobili ya da problemli. Biraz da erkek karakterler problemli olsun ey yazar, nedir bu.

Cath, Simon Snow isminde bir fantastik serinin hayranı. Cath internette hayran kurgusu (fan fiction) yazmaktadır. Çok büyük kitlelere hitap etmektedir. Fakat sosyal hayatta problemleri vardır. Yazar, hayata sosyal fobililerin gözünden bakmamı sağladı. Fakat bir insanın psikolojik destek almadan bu denli değişemeyeceğini düşünüyorum. 

Biraz Levi karakterinden bahsedeyim. Levi Cath'in oda arkadaşının arkadaşı. Social butterfly denen tiplerden. Başlarda karakteri sevmiştim, ilerleyen olaylarla birlikte Levi'den soğudum. Fakat her şeye rağmen, Cath'i biraz olsun kabuğundan çıkarmayı başardı.

Sonuç olarak bu kitap üniversiteye yeni başlayacak gençleri etkileyecektir. Üniversiteye başlamadan önce hayaller kurmak hoşunuza gidebilir. Üniversitede nasıl bir hayat yaşayacağına dair hayal kurma sürecinde olan gençler bu kitabı sevecektir. Aynı zamanda bir kurgunun azılı takipçisi olanlar da :-)

Alıntılar:

''Ama Levi gerçek hayatı bir asosyal olamayacak kadar çok seviyordu. Onun için Snow bir hikayeden fazlası değildi. Ve Levi hikayelerden hoşlanıyordu.''

''Ben geceyi bir kütüphanede kilitli kalarak geçirme hayalleri kuruyorum, Levi ise açıp tek bir kitap bile okuyamıyor.''

''İlaçlar beyni yavaşlatıyor,'' demişti babası elinde içi ilaç dolu turuncu bir şişeyle. ''Beynin üzerindeki bütün kırışıklıkları düzleştiriyor. Bu kırışıklıklar kötü şeylerin yuvası olabilir ama içlerinde iyi şeyleri de barındırıyorlar...''

''Planımız ne?'' diye sordu.Levi sırıttı. ''Benim planım seni yarın da benimle takılmaya ikna etmeye yönelik. Senin planın ne?'' ''Kendimi rezil etmemek.'' Levi sırıttı. ''Hazırız o halde.''

''Ne çok gözyaşı, diye düşündü. Ağlamanın ne kadar da çok türü var.''

''Cath'in yazı yazmasının sebebi buydu. Gerçek dünyanın yerini onların dünyasının aldığı bu saatleri yaşamak.''

       Puanım:


4 yorum :

  1. Yazarın Eleanor Park isimli kitabını beğenmiştim. Fangirl de okumak istediğim bir kitap ama diğer kitapla çok fazla benzerliği olduğunu düşündüğümden erteleyip duruyorum alıp okumayı. Bu kitap da kafa dağıtmalık olanlardan sanırım. Güzel bir yorum olmuş ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer kitabı beğendiysen bunu daha çok beğenirsin. Çünkü Cath Harry Potter'dan esinlenilmiş bir fantastik kurgunun hayranı :-) Eleanor & Park ve bu kitabın benzerlikleri çok. Yorumun için teşekkür ederim :-)

      Sil
  2. Yazarın bu kitabını okumadım ama Elenor&Park'ı okurken eksiklik hissinden kurtulamamıştım. Yine de kitaplarının kapakları çok güzel, hakkını vereyim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin.
      Evet iki kitabın da kapakları çok güzel tasarlanmış :-)

      Sil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...