16 Şubat 2017 Perşembe

Açlık Oyunları Serisi #3 : Alaycı Kuş | Kitap Yorumu

Açlık Oyunları Serisi'nin 3. kitabı ''Alaycı Kuş'' ile karşınızdayım. 
Konusu:
Katniss Everdeen Açlık Oyunları'ndan iki kez sağ çıkmıştır. Fakat hala güvende değildir. Capitol uğradığı bozgunun bedelini ödetmek istemektedir. Fakat artık hiç kimse güvende değildir. Katniss, ailesi, arkadaşları, mıntıkası... Katniss insanları kurtarmak için ne yapacaktır ?


Serinin diğer kitaplarına dair yorumlarım:
1.Kitap: Açlık Oyunları
2.Kitap: Ateşi Yakalamak

Yorumum:
İkinci kitaptan daha iyi, birinci kitaptan ise daha kötüydü. Her şeyin ilkini sevenlerden miyim bilinmez ama ilk kitaptaki heyecanı serinin diğer kitaplarında bulamadım. Bu kitapta olaylar beklenmedik şekilde gelişiyor, resmen ters köşe oluyoruz.

Kitabın ilk kısımları çok durağan. İlerledikçe heyecan artıyor. Katniss ve kardeşi arasındaki ilişki beni çok etkiledi. Ve Peeta'nın durumu. ''Real or not real? ''
*fotoğraf alıntıdır*

Kitap ya çok sevilmiş ya da hayal kırıklığı olarak nitelendirilmiş. Ben sevenlerin tarafındayım. Evet bazı karakterler öldü, çok sevdiğim karakterler öldü. Fakat böyle bir aksiyon olmasaydı da kitabı sevgi pıtırcığı olarak nitelendirirdik. Bu da distopya türünde oluşuna gölge düşürürdü.

Alıntılar:

''Benim iyiliğim için bana yalan söyleyen insanlardan bıkıp usanmıştım. Çünkü genelde daha çok kendi iyilikleri için yalan söylüyorlardı.''

"Seni çok sevmiş olmalıyım."
"Seviyordun." Sesim titremişti. Öksürüyormuşum gibi yaptım.
"Ya sen beni seviyor muydun?" diye sordu.
Gözlerimi seramik zemine diktim. "Herkes sevdiğimi söylüyor. Snow'un sana bu yüzden işkence ettirdiğini. Direncimi kırmak için."
"Bu bir yanıt değil." dedi.

''Peeta'ya son kez veda etmeyi düşündüm ama bunun ikimize de kötü geleceğine karar verdim. Ama inciyi üniformamın cebine atmayı ihmal etmemiştim. Ekmekçi çocuktan küçük bir uğur.''

''O öldü, seni aptal kedi. O öldü.''

Puanım:


6 yorum :

  1. En sevdiğim serilerden birisidir Açlık Oyunları. Onunla ilgili nerede böyle bir şeyler görsem ister istemez duygulanıyorum. Garip bir durum ama güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ben de seviyorum. Harry Potter kadar olmasa da sevdiğim serilerden :-)

      Sil
  2. Merhaba,

    Biçimsel bir önerim olacak. Yazıyı ortalayarak değil de sola yaslı olarak yayımlarsanız belki daha rahat okunabilir :)

    Güzel günler diliyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz, o kısım hiç dikkatimi çekmemişti. Okunması kolay olsun diye yazı boyutuyla oynayıp duruyordum. Teşekkürler :-)

      Sil
  3. Açlık oyunları serisini bende okumuştum ve çok beğenmiştim,filmleri de bi o kadar güzeldi ^-^ sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin :-)
      Benim de sevdiğim serilerden.

      Sil