17 Aralık 2016 Cumartesi

Çizgi Roman Okumaları ve Birtakım Güncellemeler

Merhaba arkadaşlar. Uzun süredir bloga yazamadım. Çok kısa anlatayım. İstanbul'a taşındık,  internetin bağlanması çok uzun sürdü. Aklımda bir çok konu birikti ve bir çok kitap okudum. İlerisi için plan yapıp duruyorum. Ama hayat planlardaki gibi ilerlemiyor çoğu zaman.

Bu yıllık hedefim 200 kitap okumaktı. Şu an baktım ve 110 kitap okumuşum. Yani yıllık hedef yalan oldu :) Bu yıl bayağı çizgi roman okudum. Özellikle ingilizce okumaya çalışıyorum. Şimdi bakalım neler okumuşum. Şimdi sizi aşağı ışınlıyorum ↓


Doctor Who Serisi:

Doctor who'nun bir çok versiyonu var arkadaşlar. 10,11. doktorların bir sürü çizgi romanı var. Ve 10. doktorun bile ayrı hikayelere sahip farklı çizgi romanları var. Ben 10. doktorun hikayelerinin anlatıldığı çizgi romanları okudum ve bu seriyi çok seviyorum.
10. doktor serisinden okuduklarım:
-Doctor Who The Tenth Doctor #1
-Doctor Who The Tenth Doctor #2
-Doctor Who The Tenth Doctor #3
-Doctor Who The Tenth Doctor #4
-Doctor Who The Tenth Doctor #5


11.doktor serisinden de iki tane okudum.

-Doctor Who The Eleventh Doctor #1
-Doctor Who The Eleventh Doctor #2
İki tane okumama rağmen 11. doktor serisi de gayet iyiydi.

Ama kişisel olarak önce 10. doktoru okumayı tercih ediyorum. Çünkü kendisi benim favori doktorum olur :)

Diğer bir çizgi roman serimiz Doctor Strange.

Bu çizgi romanlar film çıkmadan önce yayımlanmıştı. İki taneler, devamı yok bildiğim kadarıyla.

Marvel's Doctor Strange Prelude (2016) #1 (of 2)
Marvel's Doctor Strange Prelude (2016) #2 (of 2)
Açıkçası filmin en baş kısmını içeriyorlar. Bu nedenle biraz sıkıcılar. Bunları okuduktan sonra filmi izleyince tabire caizse köyden şehre inmiş gibi oluyorsunuz. Ben bu ikisinibayağı vasat buldum.

Bir diğer çizgi roman serisi Wonder Woman (Greg Rucka). Bu wonder woman versiyonu 2016'da yayımlanmaya başlanmış. Ben neredeyse güncel olarak ilerliyorum. 2 ya da 3 bölüm kaldı ama kıyamadığım, hemen bitmesini istemediğim için okumuyorum :D


Wonder Woman 2016'dan okuduklarım
Wonder Woman #1 (Wonder Woman 2016, #1)
Wonder Woman #2 (Wonder Woman 2016, #2)
Wonder Woman #3 (Wonder Woman 2016, #3)
Wonder Woman #4 (Wonder Woman 2016, #4)
Wonder Woman #5 (Wonder Woman 2016, #5)
Wonder Woman #6 (Wonder Woman 2016, #6)
Wonder Woman #7 (Wonder Woman 2016, #7)
Wonder Woman #8 (Wonder Woman 2016, #8)
Wonder Woman #9 (Wonder Woman 2016, #9)

Bir de Wonder Woman ’77 Meets the Bionic Woman #1
 isminde bir seriye başladım. Başlamamla bırakmam bir oldu. Sıkıcı ve ağır bir şekilde ilerlediğini düşünüyorum.

Bunların dışında beni sürpriz bir şekilde kendine hayran bırakan çizgi roman
 Jessica Jones (2016-) #1 oldu. Konusu ve gidişatını çok beğendim. Çizimleri de kendine hayran bıraktı. Tek tek burada konusunu anlatmayacağım zaten diziyi izleyenler az çok biliyordur. Bilmeyenler için google kardeşim size yardımcı olacaktır.

Bir diğer çizgi roman DAYTRIPPER. Büyük harflerle yazmak geldi içimden. Bütün bahsettiğim çizgi romanlardan farklı Daytripper. Onu farklı kılan şey oldukça sıradan oluşu. Süper kahramanları, müthiş doktorları, uzaylıları, fantastik güçleri anlatmadan bir çizgi roman nasıl bu kadar etkileyici olabilir derseniz Daytripper sorunuzun cevabı olacaktır. Bir adamın hayatını anlatıyor, yaşlılığı, babasıyla arasındaki ilişki. Hayatı ve hepimizin başına gelen şeyleri anlatıyor aslında.


Çizgi romandan bir kısım:

Ölümün bize yeni bir bakış açısı getirdiği ve her şeyin küçük ve anlamsız göründüğünden bahsediyor. Yakınından ölüm geçenler varsa bu gerçekten de böyledir. Her şey o kadar boş ve anlamsızdır ki boşa koştuğunuzu hissedersiniz, çünkü gördüğünüz o kişi de hayat maratonunda koşmuştur. Fakat bir an gelir ki o kişi koşuyu bitirir. Koşunun hangi kısmında olduğunun hiçbir önemi yoktur. Koşu boyunca ne yaptığının da pek bir önemi yoktur. Koşu bitmiştir. Önemli olan koşuya katılması mıdır acaba, yoksa severek, anılar biriktirerek koşması mıdır? Ben bu koşu hakkında çok düşünüyorum. Ama bunun net bir cevabı yok ki size de söyleyeyim.

Konudan ne kadar uzaklaşılır sorusuna üstte cevap buldum resmen :)

Bahsetmek istediğim çizgi romanlar bu kadar. Siz bu yıl hangi çizgi romanları okudunuz ? Bahsettiklerim içinde okuduklarınız veya okumayı düşündükleriniz hangileri? 
Yorumlarda buluşalım :)


2 yorum :

  1. 110 kitap harika :D Doctor Who çizgi romanlarını okumak aklıma gelmemişti, göz atacağım ve benim de favorim 10. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman yaşasın 10 :) Dw çizgi romanlarını tavsiye ederim burada bahsetmemişim ama prisoners of time da iyidir :)

      Sil