20 Aralık 2016 Salı

2016'da İzlediğim Filmler


Merhabalar. 2016'nın başlarında (tam olarak 15 ocak) 2016'da izlemek istediğim filmler isminde bir yazı yayımlamıştım. Merak edenler için tam olarak şurada. Bu yazımda da 2016'da izlediğim filmlerden bahsedeceğim. Oradaki listenin haricinde izlediğim filmler oldu ve elbet listede olup izleyemediklerim de var. Hazırsanız başlıyoruz

The Martian

Listemde olmayan filmlerden biriydi. Ödülleri toplamış olması, çok popüler olması, kitaptan uyarlanması izleme nedenlerimden. Film çok yavaş bir şekilde ilerledi benim için. Etkilenmedim. 
Puanım 5/10

The Revenant

Listemdeki filmlerden biriydi. Leonardo DiCaprio'nun oyunculuğu da iyiydi. Film abartıldığı kadar müthiş değil. Ama Inception, Titanic gibi filmlerle Oscar'ı alamayan lanetli abimize Oscar'ı kazandırdı. Daha ne olsun.
Puanım 7/10

Star Wars: The Force Awakens

Listemde olmayanlardan. Zaten 2015'te vizyona girmişti. Ben geç izleyenlerden oldum. Star Wars artık kadın kahramanları tercih ediyor. Bana biraz sadaka gibi gelse de yu ken du it diyelim. Benim favori karakterim Kylo Ren oldu. Şu an düşününce de evet hala favori karakterim :D
Puanım 8/10

Pawn Sacrifice

Usta satranç oyuncusu Bobby Fischer'ın hayat öyküsünü anlatan bir film. Bildiğiniz üzere kendisi Yahudi takıntısına sahip, aynı zamanda aşırı portakal yiyen bir şahsiyet. Psikolojik sorunları, kanun kaçakçılığının yanı sıra satrançta müthiş başarılara imza atmış bir kişi. Ben de satranç oynamayı seven biri olarak kendisine hep sempati beslemişimdir. Film de onun başarı öyküsünü başarılı bir şekilde anlatmış.
Puanım 8/10

The Intern

Anne Hathaway ve Robert De Niro'nun başrollerini paylaştığı komedi filmi. Oldukça eğlenceli bir film. Emekli bir adamın tekrar iş hayatına başlamasını konu alıyor.
Puanım 7/10

Hotel Transylvania 2

İzlemeyenlere hemen şiddetle tavsiye ediyorum. Çok eğlenceli bir animasyon filmdir. Vampir abimiz Kont Drakula'nın vampir kızı, belirsiz torunu ve insan damadıyla olan ilişkileri ve başlarına gelen olayları anlatıyor.
8/10

Hotel Transylvania

Bu da Drakula abimizin bir önceki filmi. Bu filmde kızı damadıyla tanışıyor (spoiler oldu ama :D)
Puanım 7/10

The Matrix

Davetsiz misafirim,listemde olmayanlardan. Alt metni çok dolu bir film. Ama içindeki kavga dövüş olayı bana saçma geliyor. Ben bu tarz vurdulu, kırdılı filmlerde çok gülüyorum. Ciddiye alamıyorum sanırım, gülmekten izleyemiyorum. Böyle de bi insanım :D
7/10

The Matrix Revolutions 
Puanım 7/10

Midnight In Paris

Bu da listemde olmayanlardan. Ben bu filmle ilgili uzun bir yazı yazmayı düşünüyordum bir türlü kısmet olmadı. Çok sevdiğim bir film. Eskiye özenenler için biçilmez kaftan. Kahramanımız zamanda yolculuk yapıyor. Ama bir farkla onun yolculuğu edebi ve sanatsal bir yolculuk :)
Puanım 8/10

Manhattan 

Bu da bir Woody Allen filmi. Ergen bir kızla, orta yaşlı bir adamın ilişkisini anlatıyor. 6 puan filmin çekimine, siyah beyaz oluşuna vs gitti. Konusuna değil yani.
Puanım 6/10

Radio Days

Yine Woody Allen. Bu yıl benim için WA yılı olmuş da haberim yokmuş. Bu film radyonun hayatımızda olduğu eski günleri anlatıyor.
Puanım 6/10

Captain America Civil War
Listemdeydi. Açıkçası umduğum gibi değildi. Bazı dövüş sahnelerinde uyuyakalmıştım hatta. 
Puanım 7/10

Shakespeare In Love

Bu da aşırı ödüllülerden. Mart'ın Ardından isimli şu yazımda da hakkında yazmış, beğenmediğimi belirtmiştim. 
Puanım 5/10

Issız Adam

Sahafta karşılaştığı kızdan hoşlanan bir adamın hikayesi. Çok abartılı bir filmdi. Sanki başka  bir ülkede yaşıyorlamış gibiydi. Belki de Çağan Irmak başka bir Türkiye'de yaşıyordur.
Puanım 5/10

Stranger Than Fiction

Bu film sevdiklerim arasında. Şurada uzun uzun yorumlamıştım.
Puanım 7/10

Edward Scissorhands

Makas elli kahramanımız Johnny Depp efendilerinin insanlar tarafından dışlanışını anlatıyor. Biraz yavaş ilerlemesine rağmen, içimi ısıtan sevimli bir filmdi. Sadece sonunu beğenmemiştim.
Puanım 6/10

Alice Harikalar Diyarında 2 - Aynanın İçinden 

Burada yine bir Johnny Depp ve Tim Burton kardeşliğini görüyoruz. Genelde Tim Burton'ın filmlerini çok seviyorum. Alis harikalar diyarında'yı zaten çocukluğumdan beri severim (kitaplarını). 
Bu film bana aşırı duygusal gelmişti. İzledikten sonra moral bozukluğu yanıma kar kaldı. Belki benim o anki psikolojimden kaynaklanmıştır.
Puanım 10/10

Batman v Superman: Dawn of Justice

Batman ve Superman'le pek ilgili değilim. Bu filme yolum sanırım arkadaşlar vasıtasıyla düştü (hatırlamıyordu). İçinden bi' ara wonder woman çıkmasa hiç ilgimi çekmeyecekti.
Puanım 6/10

The Huntsman: Winter's War

Ünlü oyunculara sahip, fakat bana göre çok boş bir filmdi. Fantastik filmi insanlara verelim nasıl olsa izlerler mantığında kurgulandığını düşünüyorum.
Puanım 4/10

Now You See Me 2

Birincisini izlemeden ikincisini izlediğim bir film. Konusunu sevdim, sihirbazları severim. O el çabukluğunu seviyorum (kuşlar ölmediği sürece). Bakınız: The Prestige
Puanım 6/10

Ocean Waves (Umi ga kikoeru)

Sıkıcı bulduğum anime film.
Puanım 6/10

Hesapta Aşk

İnternetsizliğin gözü kör olsun temalı zaman zarfında tv'de izlediğim filmlerden. Eğlenceli bir filmdi, biraz ütöpyaydı gerçi.
Puanım 6/10

Miss Peregrine's Home for Peculiar Children

Tim Burton imzalı dolayısıyla benim sevmeme ihtimalimin düşük olduğu filmlerden biri. Kitabı okumamış olsaydım bu harika bir film olabilirdi. Ama kitap uyarlaması yapıyorsanız bunun kitaba uygun olması gerekmez mi? Filmde gerçekleşen olaylar kitaptan çok çok çok farklıydı.
Puanım 7/10

Star Trek Beyond
Chekov'u gördükçe hüzünlendim durdum. Çok sevdiğim karakterlerden biriydi. Anton Yelchin'i artık Star Trek'te göremeyeceğiz :(
Diğer Star Trek filmlerine göre (yeni seriden bahsediyorum) biraz sıkıcı buldum.
Puanım 6/10

Finding Dory

Kayıp balık nemo'nun bu kadar yıl sonra devamının gelebileceği ihtimali beni heyecanlandırmaya yeter de artardı. Bu film Dory'nin hayatı üzerine kurgulanmıştı. 
Puanım 7/10

The Karate Kid

Bunu da internetsizlik dönemlerinde tv'de izlemiştim. Başarı öykülerini severim. İnsana umut ve başarma isteği verirler. Bu film çok popüler, izlemeyen olduğunu sanmıyorum :)
8/10

Doctor Strange
Listemdeki filmlerden biri. Uzun zaman heyecanla bekledim. Yine süper kahraman olayları. Bu sefer işin içinde mistik güçler var. Tek hoşlanmadığım tarafı insanları bilimden uzaklaştırıp hurafelere yönelten bir temasının oluşu.
Puanım 7/10

Hadi İnşallah
PuCCa (evet yazdım sonunda)'nın kitabından uyarlanmış. Film olarak eğlenceliydi. Büşra Pekin'i ÇGHB döneminden beri başarılı buluyorum. Kitabı ise okuyabileceğim tarzda değil.
6/10

Deliha

Deliha karakteri farklı bir karakter. Ben bu filmi 2 ya da 3 kere izledim sanırım. Hiç sevilmemiş birinin hikayesi, bazen eğlenceli bazen de hüzünlüydü.
Puanım 7/10

Nadide Hayat

Bu da ütopya filmlerden. Zamanında su ürünleri mühendisliği okuyan bir kadın üniversiteye kaldığı yerden devam ediyor. Gemiyle araştırmaya katılıyor, kaptanla birbirlerine aşık oluyorlar.
Puanım 7/10

Kocan Kadar Konuş

Bu film bana biraz ergenimsi gelmişti. Bknz: Kahraman kızımızın başroldeki şahsa salyalarının akması. Her neyse bu filmi sevmedim, yapmacık buldum.
Puanım 6/10

Buz Devri 5
Puanım 7/10

Kara Bela

Bunu da 4-5 kere izlemişimdir. Çünkü Erdal Bakkal. Hayatı tamamen değişen ve kendini Kara Bela isimli arabasıyla yollarda bulan sıradan bir adamın öyküsünü anlatıyor.
Puanım 8/10

Fantastik Canavarlar Nelerdir, Nerede Bulunurlar?

Bizim evde bulunurlar mesela ben. (Tamam sustum) Burnuk çok tatlı değil miydi? Bu filme çok büyük bir hevesle gittim. Harry Potter müziği dırırırım rırı rım çalınca büyük bir sevince kapıldım. Şirin bir filmdi ama o yetimhanedeki çocukların başlarına gelenler konudan uzaklaşmama neden oldu. Ne bileyim üzüldüm mü ne yaptım, filmi beklediğim gibi bulamadım.Newt ve Porpentina çok tatlı bir ikili olmamış mı?



 


Puanım 7/10

Bu yazı burada biter. Siz bu yıl hangi filmleri izlediniz, bu filmler içinde beğendikleriniz hangileri ? Yorumlarda buluşalım :)








8 yorum :

  1. Çoğu izlediğim filmler, izlemediklerimi not düşeceğim. Amaa Midnight in Paris favorim :) Hatta ben de onun hakkında blogumda bir yazı paylaşmıştım. :)

    YanıtlaSil
  2. bir sinemasever olarak bizim favorimiz yabancı: Revenant Yerli: Nadide Hayat

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görüşünüz için teşekkürler. İkisi de benim 7 üzeri puanladığım dolayısıyla sevdiğim filmler :)

      Sil
  3. Sayende izlenecek yeni filmler keşfettim, çok güzel bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  4. Midnight in paris'i çok sevmiştim, alice'i de izlemeyi istiyorum ama önce kitabını okumam lazım:) sevgiler...

    YanıtlaSil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...