31 Mayıs 2016 Salı

Oğullar ve Rencide Ruhlar | Kitap Yorumu

''Söyle bakalım küçük, ne yapmayı düşünüyorsun büyüyünce?''
''Cehennemde çiçeklendirme yapmayı düşünüyorum.''
Alper Kamu
Zeki, küfürbaz, büyümüşte küçülmüş, Oğuz Atay, Kafka, Baudelaire ve nicelerini okuyan,klasik müzik seven, yalan söylemeyi hobi haline getirmiş 5 yaşında bir çocuk.
Kitap, kahramanımızın anaokulundan kurtulmasıyla başlıyor. Böylece gününü istediği gibi geçirebilme imkanı bulan Alper artık Sherlock'culuk oynamaya başlıyor. Sherlock'a kafa tutabilir mi, bilmem :)

Şimdi kendi düşüncelerime geleyim. 
Öncelikle bu kitabın türü tam olarak polisiye ise, polisiye kitap okuyamadığımın farkındasınızdır. Yani tüm o katiller, cinayetler, olaylar vs. bana göre değil. Sıkıcı buluyorum. Ta fi devrinde Agatha Cristie'nin bir kitabını okumuştum. Neyse sonuç olarak polisiye olmasına rağmen okudum. Tamamen polisiye sevmememden bağımsız olarak olaylar fantastik, bilimkurguya kaysaydı daha güzel olurdu diye düşünüyorum.

Bunun dışında kitapta aşırı argo ve küfür var( +Kime göre neye göre? -Elbet bana göre). Bundan hoşlanmadım, hatta sonunu merak etmesem okumayı bırakırdım. Yazar 'entelektüel' dediğimiz kesimi içi boş küfelerle kandırmaya çalışmış. Küfürlerin arasına birkaç klasik müzik sanatçısı, biraz psikanaliz (okuyucu kendini ''bak ben psikanalizi biliyorum, yahu bu kitap psikanalizden bahsediyor ben etraftakilerden amma da çok biliyorum, entelektüelim yahu ben !'' havasına soksun diye sanırım), biraz da ünlü ve ağır romanlar yazmış Atay, Kafka gibi şahsiyetleri ekleyince al sana entelektüel kitabı. Ha pardon bir kepçe de siyasi görüş ekleyelim ki apolitik bir koyun sanmasınlar bizi demiş. Sonuçta bu kitap ortaya çıkmış. Ayrıyetten kitaptaki kadın karakterlerin her biri birer cinsel obje idi.

Alper Kamu karakterini kendi içinde sevdiğimi söyleyebilirim. Yazar belli ki farklı bir karakter olsun istemiş, farklı da olmuş. Kitabın başlarında da oldukça güldüm.  Ama kitabın bu kadar çok övgü alması goodreads gibi sitelerde 4 veya 5 puan civarlarında alması beni şaşırttı, belki de beklentimin yüksek olmasına neden oldu. Ve ben insanların çok beğenmesine dayanarak okumaya karar vermiştim. Demek ki zevkler ve renkler tartışılmazmış bir kez daha kanıtlanmış oldu. Bildiğim kadarı ile 2. kitabı da var. Ve Kamu hakkında spoiler da yedim. Devamı konusunda kararsızım, merakıma yenik düşebilirim.

Puanım:


4 yorum :

  1. Kitabın adından hoşlandım :))
    Beklentiyi yüksek tutmak böyle hüsrana neden olabiliyor, ben de çok yaşıyorum :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, beklentiyi yüksek tutmamak lazım :)

      Sil
  2. Yazmaya çok ara vermek olmaz! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimkisi mecburiyetten, bu ara çok yoğunum :)

      Sil