10 Mayıs 2016 Salı

Eleanor & Park | Kitap Yorumu

Aslında bu kitaba yorum yapıp yapmama konusunda kararsız kalmıştım. Sanırım çok içime sinmeyen kitaplara yorum yazasım gelmiyor. Yine de çıktım bir yola, hadi başlıyoruz :)

Öncelikle gençlerin elinde sık gördüğüm bir kitap Eleanor ve Park. Genç yetişkin türünde. Bu türde çok kitap okumadım. Bu kitabın diğer genç yetişkin kitapları arasında nasıl bir konuma sahip olduğunu bilmiyorum. Bu yüzden yorumum tamamen ''kitabın'' yorumu olacak, diğer kitaplarla bir karşılaştırma olmayacak. 

Kitap 80'lerde geçiyor. Park ismindeki Koreli oğlumuz ve Eleanor isminde Hollanda (sanırım evet :/ ) asıllı kızımızın hikayesini anlatıyor. Uzun bir süre konuşmadan iletişim kurmayı becerebildiler, bu hoşuma gitti. Çizgi romanlar, kasetçalarlar, kasetler, dergiler, o dönemde patlama yapmış olan avon ürünleri satıcılığı ve daha birçok detay kitapta mevcut. Eleanor'un ailevi sorunları, Park'ın cinsiyet çatışması güzel anlatılmış. Kitabın sonu birçok okuyucuyu tatmin etmemiş, yorumlarda dikkatimi çekti. Kitabın gidişatını okurken az çok tahmin etmiştim, düşündüğüm doğrultuda ilerledi. Karakterlerin kusurlu olmaları güzel. Park'ı Koreli olduğu için çoğu kişi yakışıklı bulmuyor, Eleanor'un kilo problemi var. Bunlar olması gereken detaylar bence. 

Kitabın aşırı günlük dili hoşuma gitmedi. Edebi kaygı güdülmeden yazılmış elbet ama beni memnun etmedi. Bir çırpıda okunabilecek bir kitap. Sonuç olarak birçok olumlu yoruma rağmen ben ilerlemekte zorlandım, sadece sonunu merak ettiğim için devam ettim. Bir yaştan sonra gençlere çekici gelen şeyler size saçma gelebiliyor (90 yaşında gibi konuştum). Birçok gencin masum ve benzersiz olarak nitelendirdiği bu aşk bana inandırıcı gelmedi diyebilirim.  

''Eleanor haklıydı. O asla güzel görünmüyordu. Bir sanat eseri gibiydi
ve sanat eserleri güzel görünmekten çok size bir şeyler hissettirirdi.''

Puanım:


2 yorum :

  1. Bazı kitaplar bende de bu etkiyi yaratıyor. Çok basit dille olunca bazen konuyu sevsem de kitabı sevemiyorum. Gerçi bu romanı okumadım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalnız değilmişim, aynı hisleri bazı bilimkurgu kitaplarında da yaşıyorum :)

      Sil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...