3 Nisan 2016 Pazar

Kağıt Ev | Kitap Yorumu


Okumaya saplantı derecesinde bağlı birinin hikayesini anlatıyor Kağıt Ev.
Öyle ki zamanla ilk basımlarını alıp durduğu kitapları dağ gibi birikip evinden taşan,
Banyoya doldurduğu kitaplar buhardan etkilenmesin diye yaz kış soğuk suyla duş alan,
Kavgalı yazarları aynı raflara koymamaya çalışan,
Kitaplardan insan bedeni yapıp karşılıklı oturup yemek yiyen
Sevdiği kadın için kitaplardan ördüğü duvarı yıkan biri Carlos.

Yorumu okurken benim de kitabı okurken bolca dinlediğim şu şarkıyı dinleyebilirsiniz.

Kitaplara aşık kitaplar deriz ya, işte bu kitap da öyle bir kitap. İçinde bir çok roman, yazar adı bulabileceğimiz, kitap okurken kitap önerisi alabileceğimiz bir kitap. Kitap sever birinin hayatının nasıl olduğu, olabileceğini gösteren, kitapların nasıl saklanacağı ve koleksiyonculuk hakkında bilgi veren bir kitap.

Kitabın girişinde Bluma yolda kitap okurken ölüyor. Bunun üzerine kitabın anlatıcısı onun odasını devralıyor. Ve Bluma adına gelen bir kitaptan yola çıkarak, Carlos'un kitaplarla dolu, gizemli ve tuhaf, bir o kadar da acınası hayatını keşfediyor(uz).

Kitap çok kısa, bir çırpıda bitirdim. Kitaptaki kahraman gibi olmaktan korktum birazcık :) 18.000 kitabı vardı en son, yok canım ben olamam o kadar :) Satır aralarında başka kitap adları var, onlardan birkaçını not aldım. Kitabın içinde yine kitaplarla ilgili çizilen çok hoş resimler var. Carlos dışındaki karakterler fazla üzerinde düşünülüp geliştirilmemiş. Artılarını eksilerini yazmaya gerek görmüyorum. Kitap severlerin okumak isteyeceği, ama bu grubun dışında kalanları pek de etkilemeyecek, belki de sıkacak bir kitap Kağıt Ev.

Alıntılar:
''Onu dönüşte bir tılsım gibi üzerimde taşıdım, ürkmüş bir inançtan geriye kalanlarla sarıldım varlığına. Haftalarca çalışma masamın üzerine yerleşen bu berduşa övgüler düzdüm, kütüphanemdeki kasıntı kitaplara onunla beraber güldüm.''

''Ben şansın ve merakın bir parçasıydım, ama yarımküreyi dört kez dolaşmış olan bu kitap ise kaderin bir parçasıydı.''

''İnsanlar kitapların kaderlerini de değiştirir.''

''Kitapları buluyor ve onların bizi başka bir yere götürmelerine olanak tanıyoruz.''

''Kimse bir kitap kaybetmek istemez. Bir daha okumayacak olsa da başlığında eski, belki de kaybolmuş bir duyguyu taşıyan bir kitabı kaybetmektense bir yüzük, bir saat veya şemsiye kaybetmeyi yeğleriz.''

''Çoğunlukla bir kitaptan kurtulmak ona sahip olmaktan daha zordur. Kitaplar sanki asla geri dönemeyeceğimiz bir anın tanıkları gibi, bir ihtiyaç ve unutkanlık anlaşmasıyla tutunurlar insana.''

''He yıl öğrencilerime en az elli kitap hediye etsem de bir raf dolusu kitap daha eklenip duruyor aralarına, çifter çifter dizili bir şekilde , sessizce, masumca ilerliyorlar evde. Onları durduramıyorum.''

''Kim bilir, belki de mutluydu, gölgeleri karanlık kapı eşiklerinde kaybolurken.''

Puanım:




7 yorum :

  1. Uzun zamandır çok merak ettiğim bir kitap doğrusu :) en kısa zaman da okumalıyım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten bir çırpıda okunuyor, tavsiye ederim :)

      Sil
  2. Merhaba,

    Bu kitap başka bir blogda da karşıma çıkmıştı. Merakım gittikçe artıyor. Dilerim en kısa sürede okurum :)

    Renkli günler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz, ben de 1000k'da tesadüfen bulmuştum kitabı. O zaman en kısa zamanda okumanız dileklerimle :)

      Sil
    2. Hoş buldum... Umarım en kısa zamanda okurum :)

      Sil
  3. benim aşık olduğum kitaplardan :) ilk cümleyi okuyunca yok artık demiştim :D bi de banyoda kitapları olduğu için yıllarca soğuk duş alan adama çok şaşırmıştım, sanırım gelecekteki halim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha kitap alışverişlerine bakarsak, o adamın yaşına geldiğinde senin de ondan aşağı kalmayacağını düşünüyorum :D

      Sil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...