21 Şubat 2016 Pazar

Açlık Oyunları Serisi #2 : Ateşi Yakalamak | Kitap Yorumu

Birinci kitabın ardından hiç ara vermeden devam etmek istedim. Kitabın konusu şu şekilde:

Katniss'in önceki kitapta yaptığı isyana teşvik eden meyve yeme hareketi üzerine Katniss ve Peeta arenadan kurtulmuştur. Artık zafer turuna çıkarak tüm mıntıkaları ziyaret edeceklerdir. Fakat Katniss'in Rue ile ilgili yaptığı konuşma da meyvelerin üzerine eklenince mıntıkaların çoğu Başkent'e başkaldırmaya başlamıştır. 13.mıntıkanın hayatta olduğuna dair dedikodular da ortalıkta dönmeye başlamıştır. Katniss tüm bunları düşünürken bir yandan da Başkan Snow'un Gale'in kendisinin kuzeni olmadığını anladığını öğrenmiştir. Fakat kitap asıl olarak 75. Çeyrek Asır Oyunları'na her mıntıkadan bir kadın bir erkek iki kişinin katılacağının açıklanması üzerine başlıyor. Katniss'in tek amacı Peeta'yı hayatta tutmaktır, fakat Haymitch'in de çok farklı bir amacı vardır.



Kitap yaklaşık 200. sayfalarda heyecanlanıyor. Bence Çeyrek Asıl Oyunları daha detaylı anlatılabilirdi. Bu bana eksi olarak yansıdı. Peeta'nın sevgisi ne kadar büyük. Kendini bu kadar feda ettiği için kitabı okurken ona biraz kızdım. Bir de ressam çıktı efendi :D Yan karakter olarak Cinna'yı seri ilerledikçe daha da sevdim. Çok güzel işlenmiş bir karakter. Fakat Haymitch'den Katniss ve Peeta'yı piyon olarak kullanmasını beklemezdim. Yalnız ben filmi izlediğim halde tüm olayları unutmuşum. Şimdi yeniden şaşırıyorum.

Okurken birinci kitapla ister istemez kıyasladım. Fakat birinci kitabı daha çok beğendim. Daha heyecanlıydı. Bunun nedeni belki de Peeta'nın oyunda tarafının belli olmayıp kariyer çetesiyle birlikte takılması olabilir. O zaman tamamen bir belirsizlik vardı. Bu kitapta ise ikisi birlikte olduğu için daha durgun geldi bana. İlk kitabı iki günde bitirmişken ikinciyi 10 günde okudum. Sonuç olarak beğendiğim bir kitap oldu. Dediğim gibi sadece Çeyrek Asır Oyunları'nın daha detaylı verilmesini tercih ederdim. Bir de dikkatimi çeken şöyle bir nokta var. Filmde Katniss aşırı kararsız Gale ve Peeta arasında mekik dokuyan bir kız gibi görünüyor. Fakat kitapta ikisine karşı da pek bir şey hissetmediği yansıdı bana. Peeta'ya karşı kendisini canını feda edecek kadar çok sevdiği için merhametle karışık bir sevgi duyuyor. Ama Gale'e karşı iyi bir dosttan farklı bir şey hissetmiyor. Benim algıladığım bu şekilde. 


Alıntılar:

''Kız kıza muhabbet. Her zaman kötü olduğum bir konuydu. Kıyafetler, saç modelleri, makyaj filan üzerine belirtilen fikirlerden hoşlanmadığımdan yalan söyledim.''

''Yüz hayat yaşasan o çocuğa layık olamazsın,''dedi Haymitch.

''Endişelenme. Duygularımı her zaman işime aktarırım. Böylelikle kendimden başka kimseye zararım dokunmaz.''

"Ben açık bir kitap gibiyim, insanlar sırlarımı benden önce öğrenmiş oluyorlar."

''Elbette hepsi birbirini tanıyordu. Bense kimseyi tanımadığım gibi, etrafta dolanıp insanlarla tanışacak türden biri de değildim.''

''Son bir tavsiyen var mı?'' diye sordu Peeta. ''Hayatta kalın, '' dedi Haymitch, alçak sesle.

''Şu anda, burada zamanı dondurabilmek ve sonsuza dek bu zamanın içinde yaşamak isterdim,'' dedi.

''Kaçınılmaz olanı ertelemeye çalışarak, bir süre olduğumuz yerde sessizce dikildik.''

''Hayatta kalmaya yönelik, derinlerime kök salmış hayvani bir güdüyle Finnick ve Peeta'yı takip ediyordum.''

''Benim kabuslarım genelde seni kaybetmek üzerine'' dedi.

''Ben varım,'' dedim. ''Benim sana ihtiyacım var.''

Puanım:





8 yorum :

  1. filmi çok güzeldi zannediyorum kitabı da o kadar güzeldir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet güzel bir seri, tavsiye ederim.

      Sil
  2. önerin için çok teşekkürler ♥

    YanıtlaSil
  3. bu seriyi okumayan bi ben kaldım galiba :D filmlerini çok sevmiştim amaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmleri sevdiysen kitaplarını daha çok seversin, tavsiye ederim :)

      Sil
  4. Bu seriyi sanırım sadece ben okumadım... :)

    :)

    Ve bir blog klasiği olarak, ben de bloguma beklerim diyerek sevgiler yolluyorum... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldinizzz :) Bi Poşet Kitap da okumamış yalnız değilsiniz :)

      Sil