10 Şubat 2016 Çarşamba

Açlık Oyunları Serisi #1 : Açlık Oyunları | Kitap Yorumu

Herkese merhabalar. Açlık Oyunları filmlerini severek izleyen biri olarak kitapları okumak aklımın bir köşesindeydi. Kısmet bu tatileymiş. Kitabı marketten aldım. Kapak tasarımı yeni değişmiş, güzel de olmuş bence. Kitabın içinden poster ve kitap ayracı da çıktı. 



Gelelim yorumuma:

Kuzey Amerika büyük kuraklıklar ve sonrasında denizin, karanın büyük kısmını kaplaması gibi süregelen felaketler sonrası yıkılır. Kısıtlı kaynaklar için büyük savaşlar olur. Bunun sonucunda Panem denilen on üç mıntıkadan oluşan bir devlet kurulur. Daha sonraları mıntıkalar Panem'in yönetildiği bölge olan Başkent'e karşı ayaklanır. Bu ayaklanmada mağlup edilen mıntıkalar ile başkent arasında İhanet Anlaşması imzalanır. Buna göre o karanlık günlerin bir daha yaşanmaması ve geçmişteki ayaklanmaları hatırlatmak için Açlık Oyunları oynanacaktır. Oyunun kuralları ise şöyledir:



Her mıntıkadan bir kız ve bir erkek çocuk oyunlara katılmaları için verilecek. Bu çocuklara haraç denilmekte. Birkaç haftalığına ölümüne mücadeleye giren yarışmacılar ölmemek için öldürmek zorunda kalacak. Ölmeden kalan son kişi yarışmanın galibi olacak.

Başkahramanımız Katniss'in kurada adı çıkan kardeşi Prim yerine haraç olmaya gönüllü olmasıyla olaylar gelişir. Katniss'in kardeşine bir anne şevkatiyle yaklaşması ve aralarındaki o bağ oldukça etkileyiciydi. Kitabın dili sadeydi. Daha önce filmini izlemiş olduğum halde okurken heyecanlandım. Kitap çok hızlı ilerledi neredeyse bir günde bitirdim. Daha önce filmini izlediğim halde beni heyecanlandıran kitapları başarılı buluyorum. O yüzden bu kitap da başarılı bir kitaptı. Kahraman bakış açısıyla yazılmış bir kitap. Basımdan kaynaklı yazım hataları vardı. ( Umarım marketten kaynaklı değildir :] ) Anlamını bilmediğim iki üç tane kelime vardı. Bir tanesi alametifarika belirti, alamet anlamına gelen bir sözcük. Bazı cümlelerde de sözcükler eksikti boşlukları resmen ben okurken doldurdum. Birçok yerde yazarın Açlık Oyunları Serisi'ni Ölüm Oyunu isminde bir Japon kitabından esinlendiğini okudum. Yazar bunu reddetmiş fakat bana konu tamamen aynı geldi. Bu kitabı okuyanlar varsa yorumlarınızı beklerim.

 Genel olarak kitabı güzel bulmama rağmen içime sinmeyen bir şey var. Kitabın inandırıcılığı. Yani o distopya havasını bazı noktalarda hissedemedim. Mesela şu muttalar bana çok saçma geldi. Mutasyonu yazarın muttasyon olarak adlandırıp mutasyonlara da mutta demesi sinirimi bozdu. Bazı yerler çok havada kaldı. Mesela o muttalar haraçların görünümündeydi ya da onlara mı öyle geldi. 
---Peeta dedikodusu başlangıcı--- Peeta çocukluğundan beri bizim kızı seviyormuş da oyunlar başlayınca mı aklına geldi. Bu çocuk çok saf yahu, zaten başına gelmeyen kalmıyor. Her şey bunu buluyor, platoniklikte nasıl bir çığır açmış, ben bile eline su dökemem. Bir de  mübarek sanki Katniss erkek de Peeta kız gibi.---Peeta dedikodusu sonu--- Katniss'i sevmemin nedeni belki de bu güçlü kız imajıdır. Sonuç olarak karakterlerin özgün ve oldukça sağlam tasarlanmış olduğunu düşünüyorum. Yorumumun sonuna gelirken bu ilk kitabı bol heyecanlı, çerezlik kitaplar kategorisine koyuyor ve elimin altında bulunmasını isteyeceğim bir distopya olarak nitelendiriyorum. Hoşça kalın.

Puanım

4 yorum :

  1. Selam blogunu tesadüfen buldum. Headerìna bayildim desem? :) Aclik oyunlarini sinemada izleyip hayran kalmistim her sene deli gibi yeni bölüm bekliyordum ama her güzel sey gibi bu da bitti malesef... Kitaplarini okumadim ama eminim daha güzeldir. Ben de Katnissìn güclü kadin imajina hayran olmustum senin gibi.
    Bu arada ben de blog arkadaslari biriktirmeye calisiyorum, seni takipteyim. Blogumu sen de takip edersen cok mutlu olurum:)
    Kitaplarda görüsmek üzere!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin Yonca. Headerımı beğenmene sevindim. Katniss'in güçlü kadın imajı hayran olunmayacak gibi değil ki. Başka yorumlarda görüşmek üzere :)

      Sil
  2. Herde kesfettim blogunu hatırlamıyorum ama guzel bir blog buldugumu anladim bu kitabi alali coook uzun zaman oldu hatta kapagi eski olanindan ama haala okuyamadim araya baska kitaplar girdi. Simdi hem okuyun hem okumayin der gibi olmuş yazi biraz oyuzden birazcik daha ertelicem galiba. Takibe aliyorum beklerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin. Genel olarak yorumlarımda okuyun okumayın gibi yargılarda bulunmam, sadece beğendiğim-beğenmediğim yönleri söyleyip kararı size bırakırım :)

      Sil