28 Ocak 2016 Perşembe

Yeni Yabancı Diziler

İzleyiciler, okuyucular, misafirler hepinize merhaba. Yabancı dizi takipçileri varsa bilirler, yeni yılla birlikte bir dizi patlaması oldu. Ben de izlediklerim hakkında düşüncelerimi belirtmek istiyorum, böylece izlemeyenler de bir fikir edinmiş olur.
Hadi başlıyoruz.


1) Cooper Barretts Guide to Surviving Life (Komedi)

Evet birinci dizi upuzun adlı. 

Konusu:
Üniversiteden mezun olduktan sonra oda arkadaşları Neal ve  Barry ile birlikte yaşayan Cooper Barrett'in hayatı başarısızlıklarla doludur. Oda arkadaşı Barry belalardan uzak duramayan bir tip, Neal ise tıpkı Cooper gibi başarısızlıklarla dolu bir aşk hayatına sahip bir nerd. Cooper'ın abisi Josh ise 40'lı yaşlarda evli işi gücü yerinde bir adamdır. Fakat gece eşini uyuttuktan sonra diğer üçlüyle birlikte maceralara atılmayı da ihmal etmez.


Soldan sağa: Cooper-Cooper'ın hoşlandığı kız-Josh-Josh'ın eşi-azılı nerd( Neal)- ve Barry 



Dizinin ana olayı şu Cooper hayatta yapılabilecek tüm hataları yapmış ve bize bu hatalardan ders almamız için hatalarını anlatıyor. Özellikle kameraya bakarak anlatıyor. Kameraya bakma olayı bazı izleyicileri rahatsız etmiş benim için sorun teşkil etmedi. Ben bu sitkomu beğendim. Eğer tutarsa bir himym bir tbbt kadar kült olacağını düşünüyorum. Dizide en sevdiğim karakter ise Barry, özellikle yaptığı göndermelere hayranım. Buyrun bir tanesi:)


Bir tane de Minion'lara yaptığı bir gönderme vardı '' Adam ayı çaldı''.

Josh ve eşi



2)Jekyll & Hyde (Fantastik, Macera) 

İptal edildi bu dizi. Yine de yazmak istiyorum.
Kitaptaki ana konuyu ele alıp onun devamı gibi bize sunan bir diziydi.


Konusu: 
Robert Jekyll'ın hayatını anlatıyor.
Kitabı okumayanlar için SPOILER ALARMI 
Henry mirasını Hyde'e bırakmak istiyor.-Burası tamamen kitaptaki konu-
Utterson karşı çıkıyor. Hyde birçok cinayet işliyor ve Jekyll intihar ediyor. Çoğunuzun bildiği gibi aslında Jekyll ve Hyde tek kişi muhtemelen bu kişi şizofreni hastalığına yakalanmış. Bazen çiçek gibi bir adam, yardımsever bir doktor oluyor (Jekyll) bazen de azılı, acımasız bir katil (Hyde). Kitapta Hyde'dan canavar olarak bahsediliyor. Ben bunun kötü bir karakteri ifade ettiğini düşünmüştüm dizinin yazarları bu durumdan yararlanarak Hyde'ı bildiğimiz canavara dönüştürüyorlar Hulk gibi bir şey. SPOILER SONU
Dizide Henry Jekyll'ın torununun hayatı anlatılıyor. O da aynı babası Robert Jekyll gibi, yahu ne söylesem kitapla ilgili spoiler olacak. Hadi yeter bu kadar :D
Neyse bu dizi hakkındaki yorumum şu: Aslında izlenebilir nitelikte bir diziydi, reytinglere kurban gitti. Özellikle dizide kitaptaki Jekyll'ın değil de torununun hayatının anlatılması bana akıllıca geldi çünkü bu sayede kitapçı tayfayı rahatsız etmemiş oldular.

3) Shadowhunters (Fantastik, Aksiyon)

Konusu:
Clary Fray isimli genç bir kızın 18. yaş gününde yarı insan yarı melek olan ve şeytanlarla savaşan Shadowhunter soyundan geldiğini öğrenmesiyle değişen hayatını konu alıyor.


Öncelikle ben bu serinin ne kitabını okudum ne de filmini izledim. O yüzden tüm yorumum diziye yönelik. Bir dizide başrolü sevmezsek o diziyi, filmi izleyemeyiz. Başroldeki kızın oyunculuğu çok kötü, böyle nasıl desem katıksız aptal gibi bir rol yapıyor. Kıza iblisler saldırıyor, kız tepkisiz duruyor, bizi bir inandırmaya çalış bir doğru dürüst rol yap NEREDEEE. Dizide asıl konu değil de bir gösteriş ön planda. Yok deri kıyafetler bilmem ne. Clary'nin daha kendi yeteneğinden haberi yok. Tamam haberi olmamasını da kabul ettim ama bir yere kadar 2. bölümde
de sürekli bunun bahsi geçmesi baydı. ''Ben bebe değilim 18 yaşıma girdim kocaman kız oldum'' diye zırvalayıp duruyor.
Daha sonra başroldeki çocuk kızı babasının uşağı gibi bağrına bastı korudu vs. biz olsak Allah
belanı versin derler, iblisler babamızı ağlatır. İzlemek için ısrar etsem de 2. bölümün sonuna gelemedim, bana çok yapmacık geldi. Yahu hiç mi beğendiğin yönü yok bre diyeceksiniz.
+Konuyu beğendim, yaratıcı buldum. 
-Ama işlenişini ve olayların gelişme şeklini beğenmedim.
Kitabı hakkında beni bilgilendirebilecekler varsa memnun olurum. Yorumları bekliyorum.

4) The Magicians (Korku, Fantastik)

Konusu:
''Zekâsıyla yaşıtlarının arasından sıyrılan Quentin Coldwater, günlük hayatın monotonluğundan, Fillory adlı büyülü bir dünyada geçen fantastik kitapları okuyarak kaçmakta ama herkes gibi o da büyünün gerçek olmadığını düşünmektedir. Ta ki kendini New York'un kuzeyindeki çok gizli ve seçkin bir büyücülük okulunda bulana kadar. Burada dostluğu ve aşkı öğrenip hayal bile edemeyeceği doğaüstü bir güce erişen Quentin, günün birinde arkadaşlarıyla yaptığı inanılmaz bir keşifle eşsiz olduğu kadar tehlikeli ve karanlık bir yolculuğa çıkacaktır.''


Eveet yine bir kitap dizi olmuş. Bu benim okumayı isteyeceğim tarzda bir kitap değil arkadaşlar. Yetişkin içeriklerin ve kötü alışkanlıkların gözümüze sokulmasından hoşlanmıyorum. Yetişkinleri etkilemese bile ebeveynler her şeyi kontrol edemiyor ve ergenlik çağındaki gençler daha düşünceleri oturmadığı için çok kolay etkilenebiliyorlar. Öğretmen adayı olduğum için bu durum özellikle dikkatimi çekiyor. Toplumda dizilerle birçok şey gençlere lanse edilmeye çalışılıyor. Birçok Türk dizisi de bu konuda uzman.
Göndermeler:) tıktık

Neyse dizi hakkındaki yorumuma gelelim. 
HP ve Narnia'nın karışımı tamamen yetişkinlere yönelik ve yetişkin içerikli bir dizi. Yaşı küçük olanlara kesinlikle tavsiye etmiyorum.
Tamamen fantastik değil, korku kısmı da ağır basıyor. 
Quentin karakterini ve Eliot'ı sevdim. Bu dizide beni çeken birkaç şey var: Quentin'in fantastik bir kitaba tutkuyla bağlı olması, loser olması ve büyülü dünya. Ha bir de Eliot'ı sevimli buldum. Dizinin gidişatı çok itici bir hale gelmediği sürece izleyebilirim gibi görünüyor. Hp'nin o saflığı ve masumluğunu hiçbir fantastik diziye,filme,seriye değişmem. O çok farklı bir dünyaydı.

5)The Shannara Chronicles (Fantastik, Macera)

Bir kitap daha dizi olmuş. Bu kitaplar, çizgi romanlar olmasa dizi&film sektörü ne yapacak çok merak ediyorum.

Konusu:
''Demon'u iblislerin karanlık güçlerinden ve kötülüklerinden koruyan "Ellcyrs" adı verilen ağaç ölmektedir. Ağacın ölmesi ile birlikte koruyucu kapı açılacak, dünya kötülüklere ve karanlıklara teslim olacaktır. Ağacı yeniden diriltmek için sihirli kilidin bulunması gerekmektedir. Yalnızca ağaç tarafından seçilmiş özel kişiler ağaçla konuşabilmektedir. Tüm seçilmişler teker teker ölmeye başlamış geriye sadece bir kişi kalmıştır. Kral Eventine'in (John Rhys-Davies) torunu Prenses Amberle Elessedil (Poppy Drayton). Prenses Amberle ağaç tarafından seçildiğinde bu durumdan korkarak krallıktan kaçmış ve kırsallarda tek başına bir yaşam sürmeye başlamıştır. Yaşayan en güçlü "Druid" Allanon (Manu Bennett) kral tarafından Amberle'yi bulmakla görevlendirilir. Allanon Amberle'yi ikna ederek krallığa geri getirir. Çok yakında karanlık güçler serbest kalacağı için Elf'lerin yardıma ihtiyacı vardır. Allanon Elf'lere yardım etmeye karar verir ve Amberle'yi koruması için Elf-insan karışımı Will Ohmsford'u (Austin Butler) görevlendirir.''


Dizinin sürükleyici bir konusu var. Devamında ne olacak diye merak ettiriyor. Konusu Yüzüklerin Efendisi'ne çok benziyor.  Sonuçta esinlenmek anormal bir şey değil, bu beni rahatsız etmedi. Genel olarak izlenebilir bir dizi. Dağlarda taşlarda dolaşmalı, macera yüklü bir dizi. Şimdilik beğendim, gidişat sonucunda fikrim değişir mi bilmiyorum. İblisler ekranda görününce hayattan soğuyorum, aynı orklara benziyorlar. The Carrie Diaries'teki Sebastian başrolde (Carrie Diaries'i neden izlediğim hakkında bir fikrim yok, hiç tarzım olmayan bir dizi), bir de Emma Watson'a benzettiğim bir kız var.  Her neyse işte bir şekilde kendini bana izleten bir dizi. Küçük yaştakilere önermiyorum.
Son sorum da kitabı okuyan varsa nasıl bir kitap olduğunu merak ediyorum.

Dizide çalan şarkı çok hoşuma gitti, yazımı sonlandırırken sizi bu şarkıyla başbaşa bırakıyorum :)




2 yorum :

  1. blogunuzu kahvemin kokusunun blog keşif etkinliğinden keşfetttim ve takibe aldım bloguma gelirsen çok sevinirim.
    sengulasikkutlu

    YanıtlaSil