10 Ağustos 2015 Pazartesi

Selfie (Dizi)



Can sıkıntısı sonucu komedi dizisi arayışına girmiştim. Bir sitede yayından kaldırılmış Selfie dizisini gördüm. Reytinglere kurban gitmiş bu diziye bir şans vermek istedim, iyi ki vermişim. Eğlenceli saatler geçirdim. Gelelim diziye:

Dizinin başrollerinde Karen Gillan ve  John Cho oynuyor.

Dizinin konusu şöyle:

Eliza küçükken hiç kimse tarafından beğenilmeyen ve ''güzel olmayan''  (neye göre,kime göre) bir kızdır. Büyüyünce estetik yaptırır ve ''güzel'' olur. Şans eseri sosyal medyada ünlü olur ve bütün sosyal ağlarda pek çok takipçi edinir. Fakat gerçek şu ki normal hayatta tek bir arkadaşı dahi yoktur. Eliza bir sosyal medya bağımlısı ve her an selfie çekmekten, tweet atmaktan anı yaşayamıyor.
Henry ise Eliza ile aynı şirkette çalışan bir işkolik. Kötü durumdaki birçok projeyi küllerinden yeniden doğurma yeteneğine sahip. Birgün Eliza bunu farkediyor ve bağımlılığından kurtulmak için Henry'den yardım istiyor. Henry başlarda yardım etmeyi istemese de Eliza'nın durumuna üzülüyor ve yardım etmeyi kabul ediyor. Sonra olaylar gelişiyor.

Karakterlerden bahsedelim:

Eliza



Eğlenmeyi kendine amaç edinmiş ve anı yaşamaya çalışıyor. Belki bunu selfie çekerek yapıyor ama





Aslında çok duygusal biri fakat duygularını, kendini gerçek hayattan soyutlayarak bastırmaya çalışıyor. Kendini çok popüler ve en iyi hissediyor. Adeta dünya onun etrafında dönüyor. Hiç arkadaşı olmamasına bazen çok üzülse de insanların onu kıskandığını iddia ediyor. Bütün hayatını kendini değiştirmeye adamış, bunun için pek çok estetik ameliyat geçirmiş, 7/24 sosyal medya insanı.
Gerçek yaşamda insanlarla sohbet kurmayı beceremiyor, sosyal medyaya o kadar alışmış ki hashtagsiz bir sohbet onun için boş bir sohbet.






Henry



Karşı cinsle ilişkiden hiç anlamayan, mükemmeliyetçi, işkolik.


İnsanlarla sohbette başarılı, sosyal medyadan hiç anlamayan ve facebook'u olmayan biri. Hatta bir bölümde facebook'u olmadığı için iş arkadaşları ona gülüyor, o da kendine bir hesap açıyor (Benim de facebook'um yok insanlar beni de yadırgıyor,kendimi gördüm orada). Hesap açmasına açıyor da kullanmayı becerebildiği söylenemez.




Henry eğlenceden hiç mi hiç anlamıyor. Onun en büyük eğlencesi salata yapıp içine tavuk ve kızarmış ekmek eklemek. Dipten not: Henry benim ruh eşim olabilir.

Charmonique


Henry Eliza'ya insanlarla nasıl iletişim kurması gerektiğini öğretirken ilk olarak Charmonique'yle sohbet etmesini sağlar. Bu sayede Eliza ile Charmonique arkadaş olurlar. Charmonique neşeli bir karakter. İnsanların mutluluğuna taş koyma gibi bir hobisi var. Her gece nugget yemeden uyumayan bir oğlu var.

Sam


Eliza ve Henry'nin patronu. Durduk yere şarkı söylemeye başlayan eğlenceli biri. Her çalışanına özel içinde çalışanın adının geçtiği bestesi var.

Bryn

Eliza'nın nerd komşusu. Arkadaşlarıyla kitap kulübü oluşturmuş,kendi çaplarında eğleniyorlar. Hatta bir bölümde Eliza da kulüplerine katılmaya çalışıyor.

Julia

Henry'nin ruh eşi ve kız arkadaşı (Sonraları ayrılıyorlar gerçi). Doktor. Henry ile birçok özellikleri ve alışkanlıkları aynı.

Freddy

Bay adonis olarak tanınıyor. Eliza'nın erkek arkadaşı. Aynı şirkette çalışıyorlar. Eliza genelde Henry'nin dediklerini yaptığı için Henry'den pek hoşlanmıyor.

Gelgelelim Eliza ve Henry birbirine o kadar zıt olmasına rağmen iyi arkadaş oluyorlar ve birbirlerine yardım ediyorlar. Henry Eliza'ya gerçek yaşamda insanlarla nasıl sohbet kurabileceğini öğretirken, Eliza ise Henry'e genelde kız ayarlamaya uğraşıyor. Bu ikili arasında romantik olaylar gelişti gelişecek ama hep bir engel.

Aslında engel Henry. Eliza'yı hafiften sevse de onun gibi birini kaldıramayacağını düşünüyor. Maalesef dizi de reytinge kurban gitmiş. Henry ile Eliza hiç birleşemiyor anlayacağınız. Yalnız dizi devam etseydi aralarında bir şeyler gelişeceği kesindi, işte bu yazımızda anı yaşamanın dizi sektörü önündeki önemini gözler önüne serdik :p


Ben bu ikiliyi çok sevdim, dizi devam etseydi sıkı takipçilerinden biri olacağım kesindi.

İyi vakit geçirmek isteyen, ''dizinin sonu olmasa da olur sonunu ben yazarım'' diyenler için tavsiye edebileceğim bir dizi Selfie.

Bir klasik olarak yazımızı şarkıyla sonlandırıyoruz. Eliza'nın Henry tarafından reddedildiğinde söylediği şarkı ''Chandelier''.

4 yorum :

  1. Çok ciddiyim blog keşif etkinliği için gelip yorumumu bırakıp gidecektim ama bu yazın o kadar çok ilgimi çekti ki okumadan ve beğendiğimi söylemeden gidemeyecegim. Blogun süper hemen takibe alıyorum seni de beklerim.
    birkitapolsam.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkür ederim, bakacağım bloguna :)

      Sil
  2. Merhaba canım blog keşif etkinliğinden geliyorum bende beklerim :)
    http://kelebektavsiye.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...