28 Temmuz 2015 Salı

Kitap Yorumu: Ozan Beedle'ın Hikayeleri





Kitap Adı: Ozan Beedle'ın Hikayeleri 
Tür: Fantastik
Yazar: J.K. Rowling

Harry Potter'ın sihirli dünyasıyla bizi büyüleyen J.K.Rowling, anlaşılan okurları gibi bu dünyadan pek çıkmak istememiş ki büyücüler dünyasının öykülerini anlatan Ozan Beedle'ın Hikayeleri'ni yazmış. İçine de kendi çizimlerini eklemiş. Çizimler de gayet başarılı :)



Kitabın içinde 5 adet hikaye mevcut.İsimleri şöyle:
Büyücü ve Zıplayan Kazan, İyi Kader Çeşmesi, Sihirbazın Kıllı Kalbi, Babbitty Rabbitty ve Kıkırdayan Kütüğü, Üç Kardeşin Hikayesi. Her masalın sonunda Albus Dumbledore'un hikaye hakkındaki düşünceleri ve yorumları yer alıyor.Kitapta Hogwarts dünyası hakkında bilgiler de mevcut. Ayrıca animagus, sihirbaz-büyücü , hortkuluk kavramları da açıklanmış.

Her hikaye mutlu sonla bitmiyor. Bu benim için hoş bir ayrıntıydı. Çocuklara her şeyin toz pembe gösterilmesinden hoşlanmayanlardanım. Benim favorilerim -Harry Potter ve Ölüm Yadigarlarından bildiğimiz üzere- Üç Kardeşin Hikayesi ve İyi Kader Çeşmesi.

Üç Kardeşin Hikayesi hakkında biraz konuşmak istiyorum. Bu hikayede J.K. Rowling büyücülerin dahi ölümden kaçamayacağını özellikle vurgulamış. Kimsenin ölümden kaçamayacağı gerçeği fantastik-bilim kurgu türlerinde pek hoşa gitmez. Hep bir ölümden kaçma üzerine uğraşılır genellikle ölümsüz olunur. Ama Harry Potter dünyasında bu söz konusu değil. Ölümsüzlük arzusu harika bir şekilde işleniyor. Bilgeliğiyle ünlü Dumbledore dahi ölümden kaçmak için yadigarlara sahip olmaya çalışmış. Sonuç olarak kimse ölümden kaçamıyor. Hikayedeki 3. kardeşin bilgeliği de dikkatleri çekiyor. Gerçekten düşündüğümüz zaman ölümden kurtulmak,ölümsüz olmak varken kaçımız saklanmayı seçerdi ? İnsanoğlunun hırsı, hep daha iyisine sahip olma arzusu bu hikayede çok iyi vurgulanmış. Kitap biraz fazla kısaydı ''Ne çabuk bitti azıcık daha'' dedirtecek cinsten :)

Harry Potter'ın büyülü dünyasını özleyenler için tavsiye edebileceğim bir kitap.

Kitaptan bir alıntı: Nihayetinde, Mürver Asa arayışı yalnızca uzun ömrüm boyunca birçok kez yapma fırsatını bulduğum bir gözlemi destekliyor: insanların, tam da kendileri için en kötü olan şeyleri seçme gibi bir marifetleri var.

Ayrıca Ozan Beedle'ın Hikayeleri'ni satın alarak kimsesiz çocuklara bir aile ile büyüme imkanı sağlamayı amaçlayan Lumos'a destek olabilirsiniz.

Puanım:


5 yorum :

  1. Blog kesif etkinliğinde buldum sizi ve takibe aldım. Bana da takibe beklerim. Sevgiler...

    www.nilgunozenaydin.com

    YanıtlaSil
  2. Merhaba:-)bloğunu keşif etkinliğinde gördüm:-)hemen takip listeme ekledim beni takip edersen çok sevinirim canım:-)
    Http://fatmadenizz.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil